Etnische kwesties in rusland

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Etnische kwesties in rusland

Vanmorgen las ik dit in het NRC:
Angst en wantrouwen in Moskou

Buitenlandse handelaren weggejaagd

President Poetin wil met nieuwe regels zijn bevolking beschermen tegen ‘etnische misdaadbendes’. Dat stoelt op een reservoir van angst en rancune.

Door Coen van Zwol
Iets verder:
Op het avondjournaal controleerden agenten in rode hesjes paspoorten van ‘zwarten’. „Wij doen dit voor u’’, verklaarde een agent in de camera. „Wilt u dat zo’n buitenlanders met besmettelijke ziekte en vuile handen aan uw brood zit?” Het hoofd van de Immigratiedienst meldde trots dat er maar vier buitenlanders op twaalfhonderd kooplieden waren aangetroffen: probleem opgelost.
Lees het hele artikel

Ik dacht dat Rusland juist steeds vrijer en Westerser werd, maar dit klinkt toch wel heel eng...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 991

Re: Etnische kwesties in rusland

Ik dacht dat Rusland juist steeds vrijer en Westerser werd, maar dit klinkt toch wel heel eng...
Dit weg ging het op maar is volledig gedraaid.

Poetin zou grondwet willen veranderen om nog aan de macht te kunnen blijven.

De pers is opnieuw stevig in handen van het kremlin, bedrijven worden terug genationaliseerd en mensen die te veel kritiek op het kremlin hebben worden uitgeschakeld.

lijkt toch allemaal sterk op de oude USSR

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Etnische kwesties in rusland

lijkt toch allemaal sterk op de oude USSR
Meen je dat nou? Ik dacht juist dat de USSR een voorstander was van iedereen is gelijk? Dus ook zonder discriminatie. Of was iedereen gelijk, mits Russisch?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 60

Re: Etnische kwesties in rusland

In Rusland lijken me er toch maar rare dingen aan de gang. Denk maar aan die moord in Londen met pollonium. Er zijn blijkbaar sporen die naar het Kremlin leiden ...

Reageer