Springen naar inhoud

Bereken theoretische hoogte accumulator

• Log in om te kunnen reageren

ellenjoan

ellenjoan

• >25 berichten
  • 59 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 april 2007 - 11:25

Bereken de theoretische minimumhoogte van een acumulator van 300 liter, voorzien van een interne wisselaar dubbele ingang, waarvan de opvangoppervlakte 4m≤ bedraagt ?

Formule Volume V = r² h = 0.3 m≥

Formule Laterale oppervlakte van een cilinder S = 2rh = 4/4 = 1m≤

1 = 2rh
0.3 = r² h

1/0.3 = 2/r => r = 0.6/10 = 0.06 m

1 = 2x 0.6h
h= 1/(2x 0.6)

Theoretische minimumhoogte h = 0.265 m (klinkt vreemd, maar bonÖ)

Het  = pi (niet gevonden in lijst)

Wat denkt u ?

Eva

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44879 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 april 2007 - 15:39

ik denk:
a) wat is/doet een accumulator?
b) waarom moet die cilindrisch zijn??

pi is hier op het forum :) (p i . g i f zonder de spaties) omdat de unicode [rr] in het verdana-lettertype van het forum een nauwelijks van de "n" te onderscheiden kapje is.

Veranderd door Jan van de Velde, 04 april 2007 - 15:40

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

ellenjoan

ellenjoan

• >25 berichten
  • 59 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 april 2007 - 18:27

Sorry ben weer eens niet duidelijk geweest. Stupid me !

In sť gaat het om een warmwatersysteem op zonne energie:
enerzijds een zonnepaneel en anderzijds de reservoir voor warm water: in de reservoir wordt het warm water geaccumuleerd.

Hierbij foto van het zaakje:

http://i127.photobuc...eenvolvente.jpg

Dank je voor de info over de Pi

Eva

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44879 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 april 2007 - 18:44

En wat mag ik me voorstellen bij de "opvangoppervlakte" van 4 m≤ van een warmwatervoorraadtank die een accumulador blijkbaar is? Wat wordt er opgevangen aan die oppervlakte?? Ik zie het verband niet.

Ik kan me voorstellen dat je aan een zonnecollector van 4 m≤ (die vangt wťl iets op, en hoeveel hij opvangt is gerelateerd aan die oppervlakte) een accumulator van een bepaald formaat moet vasthangen, en daar zal qua kosten/capaciteitverhouding waarschijnlijk wel een optimum voor te berekenen zijn. Maar dat kan ik weer niet aan de rest van je gegevens vastknopen.

Als je rekenhulp wil zul je ons toch eens moeten uitleggen wŠt je nou precies allemaal aan het berekenen bent. Hou er rekening mee dat elk technisch vakgebied zo zijn eigen jargon en vuistregeltjes en veronderstelde voorkennis heeft, die voor een buitenstaander, hoewel technisch opgeleid, gauw abracadabra wordt. Toch zeker als je ons steeds losse stukjes voorlegt en wij het verband met de andere stukjes uit de puzzel niet kunnen zien.
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

ellenjoan

ellenjoan

• >25 berichten
  • 59 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 april 2007 - 19:43

Ok, got the message !

Thanks !

Eva

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44879 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 april 2007 - 20:45

no idea what message you got.
Mijn bericht luidde: als wij niet begrijpen waarŠŠn jij precies aan het rekenen bent kunnen we lastig helpen. Je zult af en toe iets meer bij het begin moeten beginnen, je verhaal vertellen tůt waar je vastloopt en niet alleen maar dat stukje waarůp je vastloopt. Ik vind dit allemaal hartstikke leuk, echt, en als je al je topics aan elkaar knoopt krijgen we zo een leuk cursusje basis-zonnecollectortechniek :smile: Maar je moet niet al je vragen stellen alsof wij die cursus van jou geschreven hebben, voor een fatsoenlijk antwoord hebben we hier en daar echt wel wat meer achtergrond nodig.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures