rioolwater & slagersworsten

Moderator: ArcherBarry

Reageer

rioolwater & slagersworsten

Dag iedereen.

dit is een raar onderwerp, maar wel een leuk feit. (denk ik)

Ik zag laatst op Discovery Channel dat in rioolwater een stof wordt gegooit. (Ik meen ammoniak, maar kan ook absoluut een ander stof zijn...) Er treedt dan een reactie op, en een nieuwe stof ontstaat. Deze stof is een soort wit poeder. Het schijnt dat deze stof over worsten heen word gegooit. Iedereen heeft 't zelfde beeld voor zich, als ik 't over een worst heb die onder de witte poeder bij de slager ligt.

Ik vond 't een sterk verhaal maar wil 't graag geloven.

Wie weet of 't waar is

antwoord massaal!!!!! :shock:

Ik hoop op veel reacties, en bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: rioolwater & slagersworsten

Eigenlijk moet ik er niet aan denken dat dat echt gebeurd. Maar als het op discovery channel wordt gezegd zal dit wel waar zijn. Wil wel eens weten met welke stof ammoniak dan een reactie zou aangaan.
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: rioolwater & slagersworsten

Ik weet in ieder geval dat het witte poeder bij ambachtelijke - dus niet die Unox **** - slagersworsten gewoon een goedaardige schimmel is, die voor de lekkere smaak in salami's zorgt.

Misschien dat je die schimmel, samen met een hele hoop slechtere bacterien en viri, ook in het riool kan vinden en er uit kan halen. Maar daar moeten betere methodes voor zijn lijkt me.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Reageer