Je vloer als luidspreker

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Je vloer als luidspreker

Afbeelding
Voortaan bepaal je zelf hoe je speakers eruit zien. Met de Nimzy Vibro Max op zak verander je elk willekeurig oppervlak in een luidspreker.
Lees meer... Kijk
Place the innocent looking cube on any flat surface and be amazed at what it can do! Connected to any sound source, the Nimzy Vibro MAX turns the flat surface into a speaker.
Lees meer... Thakral-dit
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 60

Re: Je vloer als luidspreker

Lijkt me wel best nutteloos ... een speaker is toch veel handiger

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Je vloer als luidspreker

Hoezo, je hebt de speaker niet meer nodig, enkel nog iets om dat kubusje op te zetten.

Gebruikersavatar
Berichten: 60

Re: Je vloer als luidspreker

Ik betwijfel of een vloer of zo dezelfde kwaliteit gaat geven als je een geluidssetje koopt van dezelfde prijs ongeveer, wat niet wegneemt dat het origineel en knap gevonden is.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: Je vloer als luidspreker

kunnen er zich geen problemen voordoen wanneer je het op voorwerpen met een eigentrilling in het hoorbare gebied gaat plaatsen?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Je vloer als luidspreker

Als de frequentie en amplitude dezelfde zijn als degene die gegenereerd worden door speakers kan er toch geen probleem zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Je vloer als luidspreker

Ik denk dat dit iets is dat je echt moet meemaken, mischien klinkt het best goed, en kun je het op het strand op je surfboard leggen voor geluid (wie weet) er zijn wel meer leuke ontwikkelingen in de akoestiek, zoals koptelefoons die de geluidsgeleidinge van je schedel gebruiken het gaat dus niet in je oor, maar achter je oor.

Berichten: 2.504

Re: Je vloer als luidspreker

Stel je voor, gigantische dansvloer... 1 kubusje op de grond, of een paar hier en daar en VOILA
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Berichten: 4.546

Re: Je vloer als luidspreker

Ik ben echt benieuwd naar de geluidskwaliteit, lijkt me wel erg gaaf :) En niet meteen als dansvloer, stel je voor...games spelen als Rome: Total War en dan met een vloer als dat een grote cavaleriecharge uitvoeren, dat moet écht levensecht klinken :) Of films mee kijken, epos films als LOTR en dergelijke. Ja dat lijkt me wel wat :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Je vloer als luidspreker

Stel je voor, gigantische dansvloer... 1 kubusje op de grond, of een paar hier en daar en VOILA
Zeker :) Geluid van alle kanten. Je krijgt dan het idee dat je er midden in zin en dat de bandleden (uitgaande van muziek) om je heen staan :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Je vloer als luidspreker

Zeker :) Geluid van alle kanten.
Je zou dan in plaats van een stereo bron de mastertapes moeten hebben: iedere partij op een uniek kanaal. Je kan dan ieder kubusje een partij laten afspelen, en de artiesten dus echt om je heen zetten. DAT is pas surround!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 4.546

Re: Je vloer als luidspreker

Als je dat ding op de een of andere manier ook nog op de muren én het plafond kan plaatsen, dan heb je hélemaaaal surround sound :) Dan hoor je de straaljagers écht over je heen komen, en mensen écht van verschillende kanten komen.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 7.068

Re: Je vloer als luidspreker

Ik denk dat er nu wel heel veel fantasie bijkomt. Het apparaat zal ongetwijfeld een trilling op het onderliggende oppervlak zetten. Deze trilling zal dan door het oppervlak heen gaan en zo de aangrenzende lucht laten trillen. Om dingen als stereo (of surround) te krijgen heb je twee fysiek gescheiden oppervlakken nodig (anders gaat de trilling gewoon door), iets dat ik van de muren van mijn huis niet kan beweren (of uberhaupt zou willen).

Op een dansvloer lijkt me ook al niet zo handig. De verplaatsing van mensen over die vloer (bij dansen erg waarschijnlijk) veranderd de resonantie-eigenschappen van de vloer en hebben dan dus invloed op de geluidskwaliteit. En op een dansvloer vragen of iedereen stil blijft staan is niet zo zinnig.

Het is een grappig gadget, maar ook niet meer dan dat. Een daarvoor ontworpen speaker zal vele malen beter geluid opleveren dan welke vloer, bureau of pinguin dan ook...

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Je vloer als luidspreker

Hier is een product review: http://www.itreviews.co.uk/hardware/h1152.htm

Ik denk dat dit toch ook wel erg leuk zou zijn voor presentaties. Vaak laat het geluid in zo'n zaal te wensen over, en is het natuurlijk leuk om dit dingetje op een bureau te zetten. Verder zou ik er geen kopen, ik denk niet dat de kwaliteit, ook met games. Die van een (goed) 5.1 systeem overtreft.

Reageer