klopt het dat 95% van de vrouwen hun orgasme faken?

Moderator: Rhiannon

klopt het dat 95% van de vrouwen hun orgasme faken?

Sinds ik groter dan 1,60 was heb ik me dat al afgevraagd!

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: klopt het dat 95% van de vrouwen hun orgasme faken?

Een goede statistieker zal dan de wortel van de populatie moeten nemen (!) Dat wil zeggen dat je in nederland met 8 miljoen vrouwen, waarvan er 5 miljoen sex hebben dat is 2200 vrouwen, deze moet je willekeurig kunnen benaderen, dus niet een advertentie zetten in de playboy, want dan krijg je alleen de apparte gevallen.

Al met al kun je dus een percentage krijgen uit een enquette. Maar als je niets weet over de geettiquetteerde groep, of over de schattingsfout, kun je dus niet weten of dat percentage goed is.

De wondere wereld van statistiek, ahhh.

Gebruikersavatar
Berichten: 259

Re: klopt het dat 95% van de vrouwen hun orgasme faken?

Hoe kom je aan dat percentage?
Je kijkt alsof je vuur ziet branden!

Re: klopt het dat 95% van de vrouwen hun orgasme faken?

Een goede statistieker zal dan de wortel van de populatie moeten nemen (!) Dat wil zeggen dat je in nederland met 8 miljoen vrouwen, waarvan er 5 miljoen sex hebben dat is 2200 vrouwen, deze moet je willekeurig kunnen benaderen, dus niet een advertentie zetten in de playboy, want dan krijg je alleen de apparte gevallen.
Ik snap even niet helemaal waar die 2200 vandaan komt...waarom de wortel nemen van de totale populatie om het aantal te bepalen? Voor zover ik weet wordt de benodigde waarde van N berekend door de kans op een type I en een type II fout vast te stellen.(alfa en beta) Aan de hand daarvan kan dan de N berekent worden.. Dit wordt vaak mbv Sample Power (een add-on voor SPSS) of dmv nQuery Advisor gedaan. Het is dan het handigste als je enkel de keuze wel of niet stelt (en niet of diegene het vaak doet of heel soms) geeft, omdat je het dan als een binomiale variabele kunt behandelen.

Berichten: 9

Re: klopt het dat 95% van de vrouwen hun orgasme faken?

En hoe corrigeer je voor eventuele leugens? Als ik een vroewke was zou ik zo een twee drie niet toegeven dat ik huichel en bedrieg.

Als man kan ik dat wel: ik heb nog nooit een orgasme gefaket. Lap!
"Fantasie is belangrijker dan kennis."

- Albert Einstein

Re: klopt het dat 95% van de vrouwen hun orgasme faken?

Tja dat is inderdaad ook zoiets, maar dat is natuurlijk nooit te checken in dit geval he? :wink: Een manier om het aantal leugens minimaal te krijgen is denk ik door anonimiteit te waarborgen en door aan te geven dat het een serieus onderzoek betreft.. Maar goed leugens kan je nooit voor 100% elimineren.

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: klopt het dat 95% van de vrouwen hun orgasme faken?

En gezien de hoeveelheid vrouwelijke gebruikers op dit forum, (heel weinig)

valt het ook in deze omgeving moeilijk te onderzoeken.

Maar de vraag is, of het relevant is om te weten, als je een vriendin hebt, dan ben je toch tevreden? Als jij het maar niet faked, (wat ook moeilijk gaat als man) maar als jijzelf maar plezier hebt? Liefde is egoistisch. 8)
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton

Berichten: 16

Re: klopt het dat 95% van de vrouwen hun orgasme faken?

Sinds ik groter dan 1,60 was heb ik me dat al afgevraagd!
natuurlijk niet

alleen als het moet

Gebruikersavatar
Berichten: 367

Re: klopt het dat 95% van de vrouwen hun orgasme faken?

eleen schreef:natuurlijk niet

alleen als het moet


Wanneer "moet" het dan? :shock:
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Berichten: 510

Re: klopt het dat 95% van de vrouwen hun orgasme faken?

Als de jongen niet goed geschapen is :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: klopt het dat 95% van de vrouwen hun orgasme faken?

Of een kluns die alleen met zichzelf bezig is? Ik kan me voorstellen dat je er als vrouw dan gewoon van af wilt zijn zonder die jongen te erg te kwetsen..

Ik kan weinig zinnigs zeggen over het percentage wat je noemt, maar het lijkt me erg veel.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: klopt het dat 95% van de vrouwen hun orgasme faken?

Ligt eraan of je bedoelt '95% van de tiijd, alle vrouwen' of '95% van de vrouwen heeft het wel eens gefaket'. Dat laatste zou best waar kunnen zijn, maar lijkt me moeilijk achter te komen :shock:
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: klopt het dat 95% van de vrouwen hun orgasme faken?

He er kijken hier wel kinderen mee hoor! :shock:

Ik kan daar tegenwoordig wel tegen maar voor die van 10..

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: klopt het dat 95% van de vrouwen hun orgasme faken?

aaargh schreef:He er kijken hier wel kinderen mee hoor! :shock:

Ik kan daar tegenwoordig wel tegen maar voor die van 10..
Nou ja ach, óf ze weten niet waar het over gaat, óf ze weten het wel en dan is het ook niet zo erg dat ze dit lezen toch?
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: klopt het dat 95% van de vrouwen hun orgasme faken?

Rogier schreef:
aaargh schreef:He er kijken hier wel kinderen mee hoor! :shock:

Ik kan daar tegenwoordig wel tegen maar voor die van 10..
Nou ja ach, óf ze weten niet waar het over gaat, óf ze weten het wel en dan is het ook niet zo erg dat ze dit lezen toch?


Je hebt gelijk zolang jullie maar niet met fototjes afkomen! ;)

Reageer