Springen naar inhoud

Licht in een punt concentreren

• Log in om te kunnen reageren

299792.458

299792.458

• >250 berichten
  • 379 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 april 2007 - 12:16

Als je een glas op een deur zet dan kan je beter afluisteren, nu is het al in me opgekomen dat dit door de vorm van het glas komt. Al het geluid word geconcentreert in 1 punt waardoor je het beter hoort. Na enkele amateuristische proefjes vond ik niet het zelfde bij licht .Hoe komt dit?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 april 2007 - 00:16

Wat heeft de titel in godsnaam met je verhaal te maken, en wat doe je met licht?

299792.458

299792.458

• >250 berichten
  • 379 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 april 2007 - 11:07

Sorry vergeten aantepassen. Wat ik met het licht doe is het concentreren in een punt maar dan krijg ik geen scherper beeld.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24051 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 april 2007 - 16:26

Titel aangepast (WC-rol?!)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44871 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 april 2007 - 17:22

Wat ik met het licht doe is het concentreren in een punt maar dan krijg ik geen scherper beeld.

Hangt er helemaal van af: als je het licht dat afkomstig is van één punt ook weer concentreert in één punt heb je juist wel een scherp beeld. Sterker, het is de enige manier om een scherp beeld te krijgen.

Wat betreft dat glas tegen die deur: leg je oor maar eens rechtstreeks tegen die deur: werkt beter dan dat glas. Het geeft je alleen een onhandiger positie die je minder lang volhoudt.
Je bent geen geluid aan het concentreren in één punt. Het enige dat je aan het doen bent is, zonder het te beseffen, gebruik te maken van het feit dat veel materialen trillingen veel beter doorgeven dan lucht.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

299792.458

299792.458

• >250 berichten
  • 379 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 april 2007 - 12:38

Bedankt Jan ik ga ervan uit dat er geen zo materiaal is voor licht. Ofwel?

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44871 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 april 2007 - 12:51

Eigenlijk niet. Licht reist het ongestoordst in vacuüm.

Verder zou ik licht en geluid niet teveel op één hoop gooien. Er zijn weliswaar overeenkomsten, maar ook een paar principiële verschillen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures