World's Fifth Space Tourist Blasts Off on Russian Rocket

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.552

World's Fifth Space Tourist Blasts Off on Russian Rocket

(AP) -- A Russian rocket carrying the American billionaire who helped develop Microsoft Word roared into the night skies over Kazakhstan Saturday, sending Charles Simonyi and two cosmonauts soaring into orbit on a two-day journey to the international space station.

Bekijk het gehele artikel

Gebruikersavatar
Berichten: 182

Re: World's Fifth Space Tourist Blasts Off on Russian Rocket

Ik vind 25 miljoen niet eens zoveel voor 13 dagen in de ruimte.. Ik dacht eerder aan honderden miljoenen. Maar als straks elke miljardair een reis naar de ruimte maakt, dan zal het milieu daar niet zo blij mee zijn :)
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: World's Fifth Space Tourist Blasts Off on Russian Rocket

Het is waarschijnlijk onderdeel van een normale ruimte missie.

Met 5 mensen in de ruimte denk ik niet dat er echt een deuk in het milieu word gemaakt.

Als nu aan de andere kant 25 miljoen mensen een euro minder besteden aan de pomp,....

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: World's Fifth Space Tourist Blasts Off on Russian Rocket

...dan zal het milieu daar niet zo blij mee zijn :)


Waarom niet? Een raket vliegt op 100% waterstof!

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: World's Fifth Space Tourist Blasts Off on Russian Rocket

(maar de waterstof moet ook gemaakt worden) Ik denk niet dat een raket enorm zuiver is, maar ik vind het stom om te zeggen dat we nu niet meer het heelal in kunnen, omdat er teveel CO2 word gemaakt. Zoiets zul ja altijd horen van negatievelingen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: World's Fifth Space Tourist Blasts Off on Russian Rocket

Ja ok, de waterstof moet ook gemaakt worden. Maar vermits zo'n raket niet dagelijks de lucht in gaat zou je in principe makkelijk waterstof moeten kunnen produceren dmv elektrolyse waarbij de elektriciteit is gewonnen uit groene energiebronnen.

Gebruikersavatar
Berichten: 182

Re: World's Fifth Space Tourist Blasts Off on Russian Rocket

Als het een onderdeel is van een reguliere missie valt het inderdaad nog we mee, maar als er straks speciaal raketten worden gemaakt voor mensen die een paar dagen de ruimte in willen lijkt mij dat toch behoorlijk schadelijk, alleen al met de productie van de raket.

Het is niet erg als het maar een paar keer gebeurt, maar pas als elke miljardair straks met een raket de ruimte in wil. (Bovendien lijkt mij een stuk meer nuttigs te doen op het ISS i.p.v miljardairs er heen te sturen.)
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: World's Fifth Space Tourist Blasts Off on Russian Rocket

Bwa, ze financieren tegelijkertijd wel de ruimtevaart. En daar plukken we zelf ook vaak de vruchten van, er zijn wel enkele spin-offs, waarvan 1 zeer belangrijke: de pacemaker, die we te danken hebben aan de ruimtevaart.

Reageer