Nieuwe mp3 speler

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Nieuwe mp3 speler

Laat ik laatst m'n MP3 speler (mini HD) vallen. Daar was ie dus blijkbaar niet zo blij mee. Hoe dan ook, ik had 'm al ruim 2 jaar en beviel uitstekend. Om niet hetzelfde probleem te hebben met de volgende MP3 speler wou ik persé een flash gebaseerde speler hebben. Doordat ik de 3 Gb van m'n vorige speler nooit vol kreeg, nam ik genoegen met 2 Gb flash geheugen (wat tot nu toe heel goed werkt). Ik heb gekozen voor de K3 van Samsung. Sommigen noemen 'm een Ipod killer, ik vindt 'm gewoon geweldig. De zelfde bediening als bij de E900 van Samsung (GSM).

Ik heb een korte flirt gehad met de E900, echter door een val op de piste is er een ruw einde gekomen aan deze flirt. De bediening is me heel goed bevallen, en ik wou dit graag bij andere apparaten terug zien.

De meegeleverde oordopjes zijn zoals we zijn gewend in 1 woord waardeloos te noemen. Nu heb ik nog een nekband on-ear hoofdtelefoon van philips liggen. Heeft een half jaar trouwe dienst gedaan, maar heeft nu te maken met een gevoelige kabel bij de J vorm 3.5 mm mini jack, ie: de rechter speaker valt telkens weg. Dit is nu provisorisch met een elastiekje opgelost. Dit is zeker geen blijvende oplossing. Ik moet nu alleen nog een hoofdtelefoon hebben waarbij ik dit probleem niet zal hebben (een eerdere hoofdtelefoon gaf precies hetzelfde probleem). Tevens moet hij een nekband on-ear zijn. Heeft iemand nog tips?
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Nieuwe mp3 speler

Koop de zelfde, ik heb goeie ervaring met Philips hoofdtelefoon voor mp3 spelers (veel volume bij weinig vermogen) voor een goede prijs.

En dat contact probleempje kun je met een intuitiviteit natuurlijk ook oplossen.

Maar ik heb nog nooit problemen gehad met dat contact punt, dus het kan zijn hoe je met je speler omgaat.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Nieuwe mp3 speler

Psst, verplaatsen naar alledaags?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Nieuwe mp3 speler

Alledaags bestaat niet meer :wink: Heb 'm maar in het Café gezet
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Nieuwe mp3 speler

Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Nieuwe mp3 speler

Stom toeval, die ben ik net aan het overwegen. Blijkbaar ga ik heel erg onsubtiel met de snoeren om, dus idealiter zou ik een hoofdtelefoon hebben waarbij het snoer te verwijderen is, of een andere manier om er voor te zorgen dat dit niet weer gebeurd. Nu heb ik hier gelezen dat de PX100 en PX200 nogal tegenvallen. En hier lees ik dat de PMX200 is gebaseerd op de PX200. Echter hier staat ook dat de PX100 en 200 resp 4 en 5 play rating kregen in een andere review (juist weer heel goed).

Ik snap het niet meer :)
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Nieuwe mp3 speler

Tja, de ene review is de andere niet :mrgreen:

Ik weet alleen dat de PMX200 voor mij stevig genoeg is. Ik ga er wel voorzichtig mee om, maar jij ook neem ik aan. Het snoertje zit vrij stevig aan één punt vast. Maar ik heb hem dan ook bijna altijd om mijn nek, met het snoer onder m'n shirt in m'n broekzak. Ben je van plan hem in je tas te stoppen?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 182

Re: Nieuwe mp3 speler

Wouter_Masselink schreef:Stom toeval, die ben ik net aan het overwegen. Blijkbaar ga ik heel erg onsubtiel met de snoeren om, dus idealiter zou ik een hoofdtelefoon hebben waarbij het snoer te verwijderen is, of een andere manier om er voor te zorgen dat dit niet weer gebeurd. Nu heb ik hier gelezen dat de PX100 en PX200 nogal tegenvallen. En hier lees ik dat de PMX200 is gebaseerd op de PX200. Echter hier staat ook dat de PX100 en 200 resp 4 en 5 play rating kregen in een andere review (juist weer heel goed).

Ik snap het niet meer :mrgreen:
Er bestaan tegenwoordig ook draadloze koptelefoons. Misschien is dat de moeite waard?
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Nieuwe mp3 speler

Ben je van plan hem in je tas te stoppen?
Het snoer zou vrij breekbaar zijn heb ik begrepen. Ik ben van plan om m'n mp3 in m'n broekzak te doen en de hoofdtelefoon heb ik vaak gewoon om m'n nek hangen. Soms stop ik hem wel in mijn boekentas.
Er bestaan tegenwoordig ook draadloze koptelefoons. Misschien is dat de moeite waard?
Het probleem hierbij is dat je een bluetooth connectie hebt. Aangezien mijn mp3 geen bluetooth functie heeft, moet hier dus een extra kastje aanhangen. Maar mocht je hier een goede oplossing voor hebben, die niet te veel ruimte inneemt en voor een redelijke prijs, dan houdt ik me zeker aanbevolen. Het probleem van de meeste draadloze hoofdtelefoons vindt ik dat ze (net zoals bij actieve noise canceling) zo'n ontzettende meerprijs hebben.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Nieuwe mp3 speler

Het snoer zou vrij breekbaar zijn heb ik begrepen.
Vind ik dus wel meevallen.
Ik ben van plan om m'n mp3 in m'n broekzak te doen en de hoofdtelefoon heb ik vaak gewoon om m'n nek hangen. Soms stop ik hem wel in mijn boekentas.
Zolang je ervoor zorgt dat je geen boeken erop legt ( :mrgreen: ) en voorzichtig bent, moet dat geen probleem zijn denk ik. Maar goed, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Eigenlijk weet je pas of het snoer breekbaar is, als-ie gebroken is. Daarvóór doet hij het gewoon en lijkt hij niet breekbaar :smile:
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 182

Re: Nieuwe mp3 speler

Het probleem hierbij is dat je een bluetooth connectie hebt. Aangezien mijn mp3 geen bluetooth functie heeft, moet hier dus een extra kastje aanhangen. Maar mocht je hier een goede oplossing voor hebben, die niet te veel ruimte inneemt en voor een redelijke prijs, dan houdt ik me zeker aanbevolen. Het probleem van de meeste draadloze hoofdtelefoons vindt ik dat ze (net zoals bij actieve noise canceling) zo'n ontzettende meerprijs hebben.


Ik weet er niet genoeg vanaf om daar een antwoord op te kunnen geven, maar het lijkt mij inderdaad niet mogelijk zonder bluetooth. De signalen moeten toch ergens mee verstuurd worden. Ik las ook wat over het probleem dat de koptelefoon andere geluiden van mensen die ook een draadloze koptelefoon hadden ontving. Lijkt mij niet echt handig. :mrgreen:
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Nieuwe mp3 speler

Waarom persé een nekband, ben je zo gesteld op je kapsel? Ik heb een sennheiser HD457 ( http://www.sennheiserusa.com/newsite/produ...?transid=005177 ), met hoofband dus. Wel een stukje groter, maar ook wat robuuster naar mijn idee. Geluidskwaliteit is uitstekend bij zowel discman als mp3-speler (Sony NW-3000)
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 3.165

Re: Nieuwe mp3 speler

Waarom persé een nekband, ben je zo gesteld op je kapsel? Ik heb een sennheiser HD457 ( http://www.sennheiserusa.com/newsite/produ...?transid=005177 ), met hoofband dus. Wel een stukje groter, maar ook wat robuuster naar mijn idee. Geluidskwaliteit is uitstekend bij zowel discman als mp3-speler (Sony NW-3000)
Eender welke je neemt, je hebt toch zoiezo geen bastonen?

Om bastonen te produceren is, voor zo ver ik het begrijp, een minimaal volume nodig wat de koptelefoon niet kan leveren.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Nieuwe mp3 speler

eeuh, ik volg je niet. Ik heb het niet over bastonen (die mijn hoofdtelefoon uitstekend kan weergeven), maar over draagcomfort en kwaliteit van geluid. Op beide punten vind ik dit een prettige hoofdtelefoon. Ik heb geen ervaring met de PMXserie
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 3.165

Re: Nieuwe mp3 speler

Ik doelde er op dat de geluidskwaliteit zoiezo wat armzalig is bij koptelefoons door de fysische beperkingen (te klein oppervlak om de geluiden met lage frequenties te kunnen maken). Doordat de bastonen afwezig zijn ontbreekt een groot deel van het geluid waardoor het veel minder mooi klinkt, net als wanneer je bijvoorbeeld de lage tonen uit iemands stem niet hoort (standaard televisiespeaker).

Misschien ben ik wel iets te veel audiofiel. Ik luister altijd naar muziek met 2 speakers en een subwoofer, ook als ik op mijn computer naar de televisie kijk (goede kwaliteit voor een vrij lage prijs). Hierdoor heb ik gemerkt hoe groot het verschil in geluidskwaliteit is.

Misschien heb ik jou verkeerd begrepen en bedoelde jij dat het geluid goed is in vergelijking met andere merken. Ik vatte het meer in absolute zin op.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Reageer