Springen naar inhoud

Imnnisia en leren


  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

#1

beek

    beek


  • 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 april 2007 - 21:23

na het lezen van ;principles of neuroscience van kandel/schwatz kwam ik op het volgende idee(introspectief);tijdens het lezen van bepaalde zinnen waarbij de onderlinge onafhankelijke woorden wel werden begrepen maar de totale zinsstructuur niet ontstond het volgende idee/concept/begrip; imnnisia wat betekent(een acronym); inter modulair neuraal netwerk instabiliteit /stochastische interferenciele asynchroniciteit(inter modular neural network instability/stochastic interferencial asynchronicity), wat houdt dit nu in ;wel tussen de lobus occipitalis(achterhoofdskwab;visuele cortex) en de lobus frontalis(voorhoofdskwab) ligt een bundel associatievezel ;de fasciculus longitudinalis superior, die deze twee lobben met elkaar verbindt, nu daar zou dan wel een enzymmatig astabiliteit kunnen onstaan ;wat natuurlijk een genetische basis heeft
waan en werkelijkheid wisselen elkaar af,hopende op lineaire logica

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

albert davinci

    albert davinci


  • >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 april 2007 - 12:50

Hier kan het best een slotje op. TS heeft exact hetzelfde onderwerp geopend in het subforum psychologie. Gelieve hier dan ook niet te reageren aangezien er in psychologie al gereageerd is.

Edit: beschouw dit als niet-getypt nu dit topic in psychologie is gesloten.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

#3


  • Gast

Geplaatst op 11 april 2007 - 19:11

een neurobioloog is geen psycholoog, vandaar twee dezelfde topics

#4


  • Gast

Geplaatst op 11 april 2007 - 19:22

de vraag is in hoeverre mensen dit ook beleven natuurlijk,het idee zou een verklaring kunnen zijn,voor het vroegtijdig afhaken in intellectuele processen,het ik begrijp het niet fenomeen ,als men echter na uren ,weken,maanden,jaren opnieuw dezelfde stof probeert te begrijpen is het mogenlijk dat er wel begrip onstaat, de onderbreking(stochastisch) is opgeheven, en de verbinding werkt nu correct in samenhang met de geheugenorganisatiestructuur van dat desbetreffende gebied,overigens trek ik dat genetisch bepaald weer in want daar ontbreekt me de kennis

#5

albert davinci

    albert davinci


  • >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 april 2007 - 22:38

Het is bij zo'n beetje elk forum de etiquette dat je niet in meer dan één subforum hetzelfde topic opent, dat staat nogal opdringerig en het maakt het forum chaotisch en onoverzichtelijk. Het 3 keer starten van hetzelfde topic is helemaal not done.
Plaats het in het subforum waar het het meest thuishoort, de moderators kunnen het altijd nog verplaatsen naar een ander subforum wanneer dat gewenst is. Dit onderwerp hoort mi het meest in het subforum geneeskunde (alle artsen leren hoe de neuroanatomie en neurofysiologie bij de mens werkt) thuis hoewel er biologen zijn die hier in gespecialiseerd zijn (toevallig een vriend van mij die wetenschappelijk onderzoeker is).

Ook voor mij is de vraagstelling in ieder geval niet duidelijk maar als je reageert zoals je in jouw laatste post doet dan ga ik niet meer de moeite nemen om me hier in te verdiepen. Dit zeg ik als medelid, niet als moderator. Jij wijst nu met de vinger naar ons maar misschien kan je beter eens kritisch naar jouw eigen vraagstelling kijken en deze verduidelijken.

zijn er ook neurobiologen,of neuropsychologen onder de gasten want de moderatoren hebben de durf en de moed om ergens bij een onderwerp, wat ZE NIET BEGRIJPEN(ditzelfde topicje bij psychologie /sociologie) gewoon een slotje te plaatsen ,machtshebbers geeft dat jullie nu een energetisch gevoel,een kick in gewone spreek taal

Windsurfer heeft een slotje geplaatst omdat er geen duidelijke vraagstelling kwam, dit terwijl je de kans hebt gekregen de vraagstelling te verduidelijken. Je kan in dit topic, wat vooralsnog wel open is, jouw vraagstelling duidelijker stellen. Als je het niet eens bent met de beslissing van het moderator dan kan je hem/haar een PB sturen. Dat is heel wat resepectvoller dan meteen een loze beschuldiging te uiten. Elke beslissing om een topic te sluiten wordt enkel op inhoudelijke grond genomen, vrijwel altijd na uitgebreid overleg.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

#6

Lala

    Lala


  • >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 april 2007 - 09:26

Je vraag klopt als een bus: ik snap er geen jota van terwijl ik de afzonderlijke woorden perfect begrijp. Waar wil je nou heen? Wat wil je (van ons) weten?
Appareo decet nihil munditia?

#7


  • Gast

Geplaatst op 12 april 2007 - 19:24

leerprocessen kunnen fragiel zijn , bij de meeste mensen is ,zo wie zo al een blokkade t.o.v. het intellectualisme en ze haken af omdat ze een proces ondergaan van niet begrijpen, worden ze echter op dit (imnnisia) gewezen , worden ze er door leerkrachten op aandachtig gemaakt dan zouden ze meer gemotiveerd kunnen zijn om een moeilijke opdrachten(te studeren) te voldoen en te begrijpen dat niet begrijpen best wel een kortstondig/tijdelijk proces (IMNNISIA) kan zijn,mede ook doordat de hersenen flexibel zijn(plasticiteit) en gedurende het leven veranderingen ondergaan (groeifactoren)die functionaliteit kunnen verhogen/verbeteren; men kan wel eens een zin lezen zonder de achterliggende conceptuele betekenis ervan te begrijpen,de onderlinge woorden worden begrepen maar de kennis/ inzicht/concept/(totaalidee van de samenhang van de desbetreffende woorden) niet,dit kan slechts tijdelijk zijn ,en bij het opnieuw lezen na een bepaalde tijd toch begrepen worden,met behulp van onder steuning, dus een pleidooi voor een andere vorm van leren in scholen(voor afhakers mischien ,want de intellectuele hebben imnnisia niet zo veelvuldig en voldoen aan de normen maar meer voor de afvallers

#8


  • Gast

Geplaatst op 12 april 2007 - 19:28

het gaat er dus om ;om bewustwording bij leerkrachten voor imnnisia te creeren(ideale situatie,maximaal rendement)

#9


  • Gast

Geplaatst op 17 april 2007 - 08:40

een ander interresante observatie van het fenomeen imnnisia (als het aangetoond word)is dat tijdsdruk in bijv,intelligentietest,gerelativeerd dient te worden of dat de tijdsduur veel langer zou moeten duren dan gebruikelijk ,we kunnen dan rustig de tijd nemen om een vraagstuk te analyseren

[edit door Miels: zou je aub in willen loggen ipv steeds als gast te posten? Alvast bedankt!]

#10

Mrtn

    Mrtn


  • >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 april 2007 - 17:36

Je stelt geen vraag en wil vervolgens een antwoord hebben. We hebben inmiddels bijna een pagina nodig gehad om duidelijk te krijgen waar je het over hebt en wat je van gebruikers wil/verwacht. Ook heb je onze forumregels niet gelezen.
Daarbij nog een kleine kanttekening: ik vind je teksten lastig om te lezen (vooral door onjuist gebruik van interpunctie).
De mods hebben dit topic volgens mij een eerlijke kans gegeven, maar dit heeft lang genoeg geduurd. Als je een nieuwe weg wilt inslaan met wat je stelt, staat het je vrij een nieuw onderwerp te openen.
-slotje-
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures