Etiologie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3.165

Etiologie

Hier een interessant en grappig artikel. Wat zou de reden zijn van dit gedrag? Mijn theorie is dat de kat iets ruikt en op de geur af gaat. Dan nog is het toch indrukwekkend dat het diertje steeds de bus neemt en steeds op dezelfde halte afstapt. Het lijkt er op dat deze kat beseft dat hij/zij via de bus daar geraakt en dat dat makkelijker en/of sneller is dan wanneer hij zelf wandelt.

Het bevestigd mooi het stereotype beeld van de luie kat :mrgreen:

Wat denken jullie hiervan?
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Berichten: 199

Re: Etiologie

Het lijkt er op dat deze kat beseft dat hij/zij via de bus daar geraakt en dat dat makkelijker en/of sneller is dan wanneer hij zelf wandelt.
Dat vind ik eigenlijk niet zo vreemd; dat kan zo'n dier na één of twee keer al door hebben (Hé, ik ben waar ik wil zijn en ik ben niet moe van het lopen').

Wat ik verbazingwekkender vind is hoe hij dit heeft 'bedacht' de eerste keer; toen er nog geen ervaring was dus.

Misschien is hij een keer meegenomen door zijn baasje? Of achter zijn baasje aangelopen zijn zonder dat deze het doorhad> deur gaat twee haltes verder open>poes ruikt vis...

Ik ben ook benieuwd of hij de bus terug neemt of dan toch gaat lopen... :mrgreen:

Berichten: 325

Re: Etiologie

Ja ik denk dat elk zoogdier zoiets wel kan. Ik denk daarom ook dat veel dieren wel een bewustzijn hebben alleen is die zo zwakker dan de onze dat we onszelf zelfs afvragen of ze er uberhaupt 1 hebben. Ik denk van wel.

Berichten: 199

Re: Etiologie

Zwakker of ánders, daar valt dan nog over te discussieren...

Re: Etiologie

Ja ik denk dat elk zoogdier zoiets wel kan. Ik denk daarom ook dat veel dieren wel een bewustzijn hebben alleen is die zo zwakker dan de onze dat we onszelf zelfs afvragen of ze er uberhaupt 1 hebben. Ik denk van wel.
Ieder dier beschikt over het vermogen om te overleven op zijn manier.Een kat kan muizen vangen,vogels verschalken en in zijn onderhoud voorzien.Integraal en differentiaal rekenen heeft voor hen geen nut.Denken aan de dood en het hiernamaals heeft voor hen ook geen nut.(heeft het voor ons enig nut?)Een worm heeft voldoende zenuwstelsel om worm te zijn.Denken dieren ?Wie durft er zeggen van niet ?Als ik het nieuws bekijk dan weet ik dat mijn kat intelligenter is dan het gemiddelde van de bevolking.Een getuige van jehova kwam me vertellen dat dieren geen rede en verstand hebben.Toen heb ik dat mens gezegd dat mijn kat op zijn minst niet van deur tot deur ging om mensen op dit vroege uur lastig te vallen.

Reageer