Springen naar inhoud

Meet the hamster shredder

• Log in om te kunnen reageren

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 april 2007 - 09:10

Geplaatste afbeelding

We've already got a 100,000-large network of hamsters in wheels powering backup generators at Engadget HQ, but in the interest of energy conservation (especially going into the warmer months), we think Tom Ballhatchet's Hamster Shredder might be an order. Just be mindful to keep your little guy clear of the paper-grinding gears, we wouldn't want this thing taking its name literally.

Bron: engadget.com

lees hier meer

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Math-E-Mad-X

Math-E-Mad-X

• >1k berichten
  • 2382 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 april 2007 - 18:09

Vet! :mrgreen:
Klimaatprobleem opgelost. :-P
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Hoogvlieger

Hoogvlieger

• >250 berichten
  • 267 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 april 2007 - 21:14

De titel van deze post deed me een stuk minder diervriendelijke uitvinding vermoeden :mrgreen:
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 april 2007 - 16:02

Hamsters leveren mechanische energie door in een rad te bewegen, dat omgezet kan worden naar bruikbare energievormen.

Dat doet me denken aan de sportschool: zou al die energie niet opgevangen kunnen worden en nuttig gebruikt worden?
Ik heb gisteren nog een uurtje gefietst op zware weerstand, 900 kcal verbruikt. Zonde om daar niets mee te doen, toch?
Bijvoorbeeld alleen de elektrische aparaten van de fitnessschool zelf...
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 april 2007 - 18:27

Inderdaad Psych, als iedereen dat soort kleine dingetjes zou doen dan zou er bij elkaar toch een hoop energie bespaard kunnen worden. Ik vind ook dat de overheid het zelf opwekken van energie moet promoten. Zonnepanelen, zonneboilers, windmolens voor bedrijven en misschien zelfs waterkracht. Het rendement is nog niet groot, maar als iedereen een deel van zijn energie zelf opwekt (en daar bijvoorbeeld de kleinere apparaten als tv, computer, haardroger, tosti-ijzer etc etc etc op aansluit) dan bespaart dat bij elkaar toch een aardige hoeveelheid.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 april 2007 - 01:30

Inderdaad Psych

Je hebt wel moeite met mijn naam he :-)
(dit schreef je al eens eerder. Mijn naam komt van de Engelse benaming voor fysica: physics)

Veranderd door Phys, 17 april 2007 - 01:30

Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 april 2007 - 08:24

Dat doet me denken aan de sportschool: zou al die energie niet opgevangen kunnen worden en nuttig gebruikt worden?
Ik heb gisteren nog een uurtje gefietst op zware weerstand, 900 kcal verbruikt. Zonde om daar niets mee te doen, toch?
Bijvoorbeeld alleen de elektrische aparaten van de fitnessschool zelf...

Dat kan! De sportschool waar ik een paar jaar geleden zat (ben nu verhuisd) claimde dat alle apparaten van een bepaald type/merk aangesloten zaten op systeem waarmee je dus daadwerkelijk energie opwekte waar wat mee gedaan werd, maar WAT er nou precies mee gedaan werd is me eigenlijk niet helemaal duidelijk.. zwembadverwarming ofzo? geen idee. Het lijkt me sterk dat ze er de lampen op aan zouden sluiten, omdat de opbrengst nogal wissellend is. En tijdelijke opslag is volgens mij ook niet een heel economisch fijne optie voor de sportschool.
To boldly go where I`ve never been before

Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 april 2007 - 11:56

Sorry Phys ;) Ik heb dat wel eens vaker met andere woorden. MAar mn idee wordt er denk ik niet slechter van :mrgreen:

- Robert Heinlein -

Lathander

Lathander

• >1k berichten
  • 2501 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 april 2007 - 23:46

De titel van deze post deed me een stuk minder diervriendelijke uitvinding vermoeden :(

Doet me denken aan als m'n vader naar Cartoon Network zit te kijken, of ik.

Bij die serie "Kids Next Door" is de stroombron van die boohut simpelweg DUIZENDEN hamstertjes die in hun wielen aan het rennen zijn :(

"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

natuurkunde-nerd

natuurkunde-nerd

• >100 berichten
  • 183 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 april 2007 - 18:45

Bij die serie "Kids Next Door" is de stroombron van die boohut simpelweg DUIZENDEN hamstertjes die in hun wielen aan het rennen zijn

:( :D
Eventuele typfouten of spellingsfouten kan ik niet uitsluiten, daarvoor alvast mijn excuses! ;)

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 20 april 2007 - 18:10

Ik vind ook dat de overheid het zelf opwekken van energie moet promoten. Zonnepanelen, zonneboilers, windmolens voor bedrijven en misschien zelfs waterkracht.

Dat doen ze! Voor een aantal opties krijg je bij aanschaf een subsidie. Ook zijn er, zo heb ik ooit gehoord, mensen die een windturbine in hun (riante) achtertuin hebben staan en daarvoor betaald krijgen.

Iemand hier op WSF is ook bezig met het ontwerp van een douchebak met warmtewisselaar. Dat vond ik ook een goed idee: het is zo zonde om al dat warme water door het putje weg te spoelen! Met die energie kan je prima de temperatuur van het inkomende water kunnen voorverwarmen.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 april 2007 - 18:51

O? Ik dacht dat ze de subsidies van o.a zonnepanelen hadden afgeschaft? Ook zie ik niet veel promotie van die apparaten, dat helpt ook niet mee.

- Robert Heinlein -

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 april 2007 - 17:44

De dikke subsidie van weleer is inderdaad niet meer. Maar mischien dat er nog een beetje subsidie is zoals belasting aftrek ofzo.

De subsidie die ze er eerst opgave was wel erg hoog.

Een eigen water-sonnepaneel is makkelijk te maken, een pomp, een hoop kopere buizen op een zwart dak. en klaar ben je.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures