Kun je hiermee stabiel vliegen?

Moderator: physicalattraction

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Kun je hiermee stabiel vliegen?

Onder de informatie van mijn naam staat een plaatje van een persoon die vliegt met staven in zijn handen en hij heeft een rugunit.

Ik zou graag wat formules willen zien die bwijzen dat je hiermee stabiel kunt vliegen.

De rugunit geeft opwaartsekracht en ook de staven.

De verhouding is erg belangrijk.

Met de staven kan men sturen.

Men kan extra power geven om snel te stijgen.

Hoe hard zal zoiets stabiel kunnen vliegen????

Afbeelding
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Kun je hiermee stabiel vliegen?

wow, je hebt het voor elkaar gebracht om een vraag te stellen waar helemaal niemand een antwoord op kan geven.

Denk je niet dat je de stuwkracht van de staaf of de rugunit moet weten?

Berichten: 7.068

Re: Kun je hiermee stabiel vliegen?

wow, je hebt het voor elkaar gebracht om een vraag te stellen waar helemaal niemand een antwoord op kan geven.
Ik denk dat het ontbreken van een antwoord meer te maken heeft met "de wil". Ik denk bijvoorbeeld persoonlijk dat de vraag volstrekt onzinnig is aangezien de situatie volledig instabiel is (mensen zijn niet sterk of stijf genoeg om het zaakje onder controle te houden). Antwoorden heeft dus niet echt zin. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Kun je hiermee stabiel vliegen?

Ik denk dat het ook best uitputtend is, als de armen dus de helft van de stuw op zich nemen hebben ze 50 kilo te verdragen bij gewoon zweven. Als je dus met 10 m/s^2 wil versnellen naar boven, komt er 100 kg op te staan, enz. enz.

Het is dus inderdaad best moeilijk om daar mee te vliegen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Kun je hiermee stabiel vliegen?

Het aangrijppunt van de lift ligt niet op het massamiddelpunt. Er is dus een moment aanwezig die gecorrigeerd moet worden en dat gebeurt in jouw plaatje niet. Het zal dus niet stabiel vliegen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Kun je hiermee stabiel vliegen?

Even wat data en mogelijkheden:

De persoon weegt 100 kg.

De rugunit weegt 20 kg.

De onderbenen van de man zijn beweegbaar waardoor deze massa verplaatst kan worden.

Naar voren en naar opzij. (normale menselijke benen)

De twee zwarte staven in zijn handen wegen 2 kg per stuk.

De opwaartsekracht in vertikale richting van de staven is normaal: 3 kg per stuk.(daar schat ik ze op)

Totaalgewicht 120Kg+(2*2 kg) => 124 kg.

Om zweven te bewerkstelligen: heeft de rugunit dan minimaal 118 kg opwaartsekracht nodig.

Als de persoon naar voren gaat dan zal hij luchtverplaatsen waardoor er een extra kracht ontstaat (naar gelang de stand van de persoon).

Men kan een driepoot krachtenspel verzorgen door de stand van de rugunit en de stand van de staven naar elkaar te zetten.

Men kan door een vermogenshendel het vermogen van de rugunit oppeppen in een bepaalde ratio.

(zeg -10 tot en met 20 kg)

(dit kan men bewerkstellingen door de armen naar achteren te zetten tegen de unit aan)

Ook de staven in zijn handen zouden door een knop meer vermogen kunnen leveren.

Door de staven geheel horizontaal te houden tegen elkaar in kan men deze opwaartsekracht geheel teniet doen.

(het gewicht van de staven blijft zodat er een balans ontstaat)

De armen zitten in steunen voor het gemak van deze.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Kun je hiermee stabiel vliegen?

Het volgende plaatje is ook leuk:
poortzon1_middel.jpg
poortzon1_middel.jpg (580.27 KiB) 703 keer bekeken
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Kun je hiermee stabiel vliegen?

Als de raket zijn eigen kan stabiliseren kan het natuurlijk, Het zweven. Versnellen lijkt me moeilijker omdat er dan veel krachten op komen te staan. Kijk maar eens met wat voor moeite een Harrier kan opstijgen. Als je raket uit het lood gaat is het moeilijk om hem weer recht te trekken. ik denk niet dat twee staafjes je daarmee kunnen helpen. Het ziet er maar ongelukkig uit zo met die staafjes.

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Kun je hiermee stabiel vliegen?

Als je niet meer stuurt met je fiets, je houdt je armen stijf en ook je ruggegraat, dan lig je in no-time om.

Bij het fietsen val je naar links en je stuurt ietwat naar links en je valt weer om naar rechts en dan stuur je weer naar rechts en val je weer om naar links....

Het vliegen met de Hermes-methode gaat zoals fietsen...

Voel je dat je omkiepert naar links, stuur je naar rechts en andersom.

Voel je dat je voorover tuimelt dan stuur je omhoog en tuimel je te ver naar boven dan stuur je minder omlaag zodat je weer terug tuimelt....

Na een paar uur oefenen lukt het me wel denk ik.

De H van hermes heeft twee lange poten die de twee staven symboliseren.

Bart gaf aan dat het aangrijpmoment foutief lag, dit probleem kan men oplossen door een balansmassa in de stabilisatievleugel onder brengen.

Dit kan ook door een neerwaartsekracht onder te brengen in die vleugel die dan weer door extra opwaartsekracht teniet gedaan wordt maar waardoor er balans ontstaat.

Indien men deze balans-aandrijving dan uitzet kan men ook een passagier achterop meenemen.

(men laat dan de vleugel thuis waardoor men niet al te hard vooruit kan vliegen)

Als de motor 'binnen' is dan zal het wel even sleutelen wezen om deze vliegset in elkaar te bekomen!
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Kun je hiermee stabiel vliegen?

Naar aanleiding van een reaktie heb ik de stand van de armen nog eens goed bekeken.

Deze staan niet op 90 graden maar op 140 graden.

(0 graden is linker arm voor de buik houden)

Hierdoor wordt de driepoot, twee poten worden door de armen voorzien, stabieler.

Dit verklaart ook waarom men de duimen en 3 vingers ziet op de afbeelding.

Bij 90 graden kan men deze niet zien.

(tekening op de zonnepoort is dus dit betreft erg realistisch en dat voor zo'n oude poort op een hoogvlakte in Bolivia)
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Kun je hiermee stabiel vliegen?

Schwartz schreef:Als je niet meer stuurt met je fiets, je houdt je armen stijf en ook je ruggegraat, dan lig je in no-time om.

Bij het fietsen val je naar links en je stuurt ietwat naar links en je valt weer om naar rechts en dan stuur je weer naar rechts en val je weer om naar links....
Echter is bij fietsen de normaalkracht altijd in dezelfde richting. jou opwaartse kracht is dat dus niet, als jou mannetje uit het lood raakt komen er extra zijwaardse krachten bij kijken jou middelpunt is veel onstabieler als bij fietsen. Je moet als je uit het lood gaat niet alleen je massa weer terug zetten, maar ook werk je tegen je opwaardse kracht.

Berichten: 28

Re: Kun je hiermee stabiel vliegen?

Kijk eens hoeveel moeite het kost om iemand de lucht in te krijgen met een "rocket belt". Als het allemaal zo makkelijk was dan waren wij al vrij vlot met z'n allen overgestapt op vliegen volgens mij.

http://www.rocketbelts.americanrocketman.com/

http://www.canosoarus.com/07RocketBelt/Rocket02.htm

http://www.the-rocketman.com/rocketbelt.html

Is dit wat je wilt :D

De toegevoegde plaatjes zijn van Viracocha.

Hij heeft 2 staven in zijn hand en een stralenkrans rond zijn hoofd.

De staven geven de afstamming weer van een oudere god Chaviacuten in Noord Peru. Heeft dus niets met vliegen te maken. pi.gif

http://en.wikipedia.org/wiki/Viracocha

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Kun je hiermee stabiel vliegen?

De kopjes op de tekening zien eruit als adelaarskoppen en de koppen van de jaguar.

De jaguar is een krachtsymbool en de adelaar is het beest dat kan vliegen zonder zijn vleugels te klapperen zoals een kolibri.

Als men al deze kopjes gaat bekijken komt men tot de conclusie, mijn mening, dat deze kopjes momenten voorstellen zoals de momentpijltjes in een natuurkundeboek.

Vliegkracht....adelaar en jaguar gecombineerd.

De stand van de vleugel achterop staat in een goede stand.

Deze staat schuin naar achteren.

Waarom?

Als de persoon gaat vliegen en hij bekomt een snelheid van rond de 100 km per uur dan is het wel zo prettig om een schuine stand in te nemen tegenover de wind.

Hierdoor komt de vleugel rechtop te staan zodat deze blijft functioneren.

Weer een detail dat kloppend is.

De pictogrammen op de onderste tekeningen zijn nog verrassender.

Deze zijn slecht te zien.

Als men deze paar verschillende tekeningen in goede volgorde zet kan men een proces zien waarbij het ding gaat zweven waarbij alle momentpijltjes logisch kloppend zijn.

Er zijn zelfs momentpijltjes bij die helemaal door het ding gaan zoals neutrino's door de aarde.

Bart zijn bijdrage:Het aangrijppunt van de lift ligt niet op het massamiddelpunt. Er is dus een moment aanwezig die gecorrigeerd moet worden en dat gebeurt in jouw plaatje niet. Het zal dus niet stabiel vliegen.

Ook deze momentpijl staat afgebeeld op de tekening.

(dit kopje had ik nooit begrepen omdat ik Bart zijn bijdrage over het hoofd heeft gezien!

Hoe stom kun je wel niet zijn.)
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Berichten: 28

Re: Kun je hiermee stabiel vliegen?

Ik ben geen kenner van de inca symboliek, maar om even terug te komen op de afbeelding van viracocha. Hij heeft in 1 hand een panter de andere hand een 2 koppige slang. Het is volgens de inca mythe de schepper van de wereld. De vleugels op de omringende plaatjes duiden op vliegen met vleugels zoals bij zoveel mythische figuren, niks vreemds aan.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen enkel idee heb wat dit onderwerp (op deze manier gepresenteerd) op een "wetenschapsforum" doet. :D

Berichten: 5

Re: Kun je hiermee stabiel vliegen?

Het kost wel iets meer stuwkracht, maar je zou toch ook een contragewicht kunnen bevestigen aan het voertuig aan de tegenovergestelde kant van de piloot. Zorg dat het contragewicht bijvoorbeeld 1/4 van het gewicht van de piloot heeft en 4 keer verder van het middelpunt van de raket zit dan de piloot. Sturen(rollen) zou gedaan kunnen worden d.m.v. draaibare "vleugels" aan de zijkant van het voertuig. Naar voren of naar achter kantelen kun je doen door het contragewicht dichter bij te brengen of juist verder er vanaf.

Het is maar een idee....

Reageer