Springen naar inhoud

Charcot: "un visuel"?

• Log in om te kunnen reageren

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 april 2007 - 14:25

Een vraag n.a.v. het boek "Freuds psychologie van het oordeel" van F. Gerardyn.

Charcot - een van de mensen die aan de wieg van de psychoanalyse stond - classificeerde zichzelf als "un visuel". Wat bedoelde hij daar in feite mee (ik weet niet goed hoe het te vertalen)? En is deze classificatie terecht?

Veranderd door ypsilon, 11 april 2007 - 14:25

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 14 april 2007 - 14:47

Een vraag n.a.v. het boek "Freuds psychologie van het oordeel" van F. Gerardyn.

Charcot - een van de mensen die aan de wieg van de psychoanalyse stond - classificeerde zichzelf als "un visuel". Wat bedoelde hij daar in feite mee (ik weet niet goed hoe het te vertalen)? En is deze classificatie terecht?

Als je op google zoekt naar Charcot un visuel, zie je verschillende linken.
Conclusie hiervan is dat hij geen denker maar een ziener is. Hij observeert alles minitieus en legt alle veranderingen vast. Daarbij breidt hij zijn Salpetriere uit met alle mogelijke visuele technische snufjes.

Ook ik moet de vragen van Gerardyn oplossen, dus als je zin hebt, neem maar contact op.

Sylvie

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 april 2007 - 16:23

Conclusie hiervan is dat hij geen denker maar een ziener is. Hij observeert alles minitieus en legt alle veranderingen vast. Daarbij breidt hij zijn Salpetriere uit met alle mogelijke visuele technische snufjes.

Dat is ongeveer wat ik had, ik zat een beetje op uitbreiding te wachten ;)

Ook ik moet de vragen van Gerardyn oplossen, dus als je zin hebt, neem maar contact op.

Dat zou leuk zijn, maar de mogelijkheden zijn vrij beperkt als je niet geregistreerd bent :mrgreen:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures