Charcot: "un visuel"?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Charcot: "un visuel"?

Een vraag n.a.v. het boek "Freuds psychologie van het oordeel" van F. Gerardyn.

Charcot - een van de mensen die aan de wieg van de psychoanalyse stond - classificeerde zichzelf als "un visuel". Wat bedoelde hij daar in feite mee (ik weet niet goed hoe het te vertalen)? En is deze classificatie terecht?

Re: Charcot: "un visuel"?

ypsilon schreef:Een vraag n.a.v. het boek "Freuds psychologie van het oordeel" van F. Gerardyn.

Charcot - een van de mensen die aan de wieg van de psychoanalyse stond - classificeerde zichzelf als "un visuel". Wat bedoelde hij daar in feite mee (ik weet niet goed hoe het te vertalen)? En is deze classificatie terecht?
Als je op google zoekt naar Charcot un visuel, zie je verschillende linken.

Conclusie hiervan is dat hij geen denker maar een ziener is. Hij observeert alles minitieus en legt alle veranderingen vast. Daarbij breidt hij zijn Salpetriere uit met alle mogelijke visuele technische snufjes.

Ook ik moet de vragen van Gerardyn oplossen, dus als je zin hebt, neem maar contact op.

Sylvie

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Charcot: "un visuel"?

Conclusie hiervan is dat hij geen denker maar een ziener is. Hij observeert alles minitieus en legt alle veranderingen vast. Daarbij breidt hij zijn Salpetriere uit met alle mogelijke visuele technische snufjes.
Dat is ongeveer wat ik had, ik zat een beetje op uitbreiding te wachten ;)
Ook ik moet de vragen van Gerardyn oplossen, dus als je zin hebt, neem maar contact op.
Dat zou leuk zijn, maar de mogelijkheden zijn vrij beperkt als je niet geregistreerd bent :mrgreen:

Reageer