Shanghai to shut down 29 coal power plants by 2010

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.552

Shanghai to shut down 29 coal power plants by 2010

China's financial hub Shanghai plans to shut 29 coal-fired power plants by 2010 in a renewed bid to reduce environmentally damaging carbon emissions, state press reported Friday.

Bekijk het gehele artikel

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Shanghai to shut down 29 coal power plants by 2010

Ze kunnen ze sluiten in Shanghai, maar als er weer 30 nieuwe worden geopent in andere, minder rijken provincies van China, is het niet echt vooruitgang.

Ach, de neus is in iedergeval in de goede riching

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Shanghai to shut down 29 coal power plants by 2010

China is wel op weg om hun economie op een meer natuur vriendelijke weg op te bouwen en niet zoals wij hebben gedaan tijdens de industriële revolutie. Ik zag overlaatst op canvas (belgische zender) een documentaire over nieuwe steden die men optrekt in china, en waarbij de architecten enorm bezig zijn met de natuur e.d. Ze geven dan als commentaar dat ze niet zoals Amerika een energie-staat wil worden. Volgens mij kan China heel wat bereiken op gebied van ecologie door hun communistische bewind (ze kunnen namelijk doen wat ze willen).

Gebruikersavatar
Berichten: 60

Re: Shanghai to shut down 29 coal power plants by 2010

Het probleem ligt wel bij de grootte van de bevolking. Ookal doen ze veel inspanningen, ze gaan nog altijd aan een hoger energieverbruik komen dan het Westen als elke inwoner een beetje luxe en zo krijgt zoals hier.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Shanghai to shut down 29 coal power plants by 2010

Het probleem ligt wel bij de grootte van de bevolking. Ookal doen ze veel inspanningen, ze gaan nog altijd aan een hoger energieverbruik komen dan het Westen als elke inwoner een beetje luxe en zo krijgt zoals hier.


In absolute cijfers wel ja, relatief gezien per inwoner kan het mss stukken lager zijn!

Gebruikersavatar
Berichten: 60

Re: Shanghai to shut down 29 coal power plants by 2010

In absolute cijfers wel ja, relatief gezien per inwoner kan het mss stukken lager zijn!


Ja, maar dat gaat nog altijd véél meer zijn dan hier uiteindelijk, ik denk dat dat vaak onderschat wordt, Europa bvb. neemt maar 5% van de wereldbevolking in he!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Shanghai to shut down 29 coal power plants by 2010

Ja, maar dat gaat nog altijd véél meer zijn dan hier uiteindelijk, ik denk dat dat vaak onderschat wordt, Europa bvb. neemt maar 5% van de wereldbevolking in he!


Dus eigelijk wil je zeggen dat een chinees geen recht heeft op een levensstandaard zoals wij omdat het te vervuilend zou zijn omdat ze met zoveel zijn? Dan zeg je dus onrechtstreeks dat we zelf teveel verbruiken om iedereen een gelijk deel te geven :mrgreen: Ik zou natuurlijk ook niet graag mijn luxe afstaan, maar ik wil gerust later als ik werk investeren in milieuvriendelijke zaken (ook al zou me dat net iets meer kosten).

Berichten: 12.262

Re: Shanghai to shut down 29 coal power plants by 2010

Uit het artikel:
"These small coal-fired power plants, totalling 2.11 million kilowatts in installed capacity, are big energy guzzlers and serious polluters,"

...

Smaller, less efficient plants are being closed only to be replaced by larger ones. Energy experts estimate the nation builds one coal-fired plant every three days.
Ik lees het meer als met sluit 29 kleine centrales en vervangt die voor 1 grote van ruim 2 gigawatt?

Mocht iemand hier goed nieuws in zien ten aanzien van het CO2 verhaal heb ik dus mn twijfels of china zich daar werkelijk druk over maakt. Met 1 centrale iedere 3 dagen kun je dr niet eens ouwe tegen sluiten :mrgreen:
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Shanghai to shut down 29 coal power plants by 2010

Ik denk dat het investeren in een goed electriciteitsnetwerk zeker minder slecht voor het milieu zal zijn. China kan het ook kapitalistisch doen en het geld de keuze laten maken, maar we weten allemaal van een niet-gespecificieerd land in het westen dat dat niet zal helpen.

Natuurlijk is de enigste reden dat China dit doet als positieve reclame voor het land bedoelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 60

Re: Shanghai to shut down 29 coal power plants by 2010

Dus eigelijk wil je zeggen dat een chinees geen recht heeft op een levensstandaard zoals wij omdat het te vervuilend zou zijn omdat ze met zoveel zijn? Dan zeg je dus onrechtstreeks dat we zelf teveel verbruiken om iedereen een gelijk deel te geven :D Ik zou natuurlijk ook niet graag mijn luxe afstaan, maar ik wil gerust later als ik werk investeren in milieuvriendelijke zaken (ook al zou me dat net iets meer kosten).


Ik wil daar zeker niet mee zeggen dat een chinees daar geen recht op heeft, ik doel eerder naar de Westerse landen, stel dat iedereen zoals een gemiddelde Amerikaan/Nederlander/Belg/ ... zou vervuilen ( niet per se rechtstreeks ) ...

Reageer