Springen naar inhoud

Het bepalen van de valversnelling

• Log in om te kunnen reageren

Emre17

Emre17

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 april 2007 - 22:30

dit is een opdracht van een oude examen waar ik niet helemaal uitkomt als iemand antwoorden kan posten kan ik vergelijken.. alvast bedankt..

HET BEPALEN VAN DE VALVERSNELLING:
Man doet een experiment om de grootte van de valversnelling te bepalen. Een liniaal is verticaal opgesteld. Een blokje valt (zonder beginsnelheid) vanaf de nul-cm-streep. De val wordt stroboscopisch gefotografeerd met 25 flitsen per seconde, zie figuur.
Figuur

a. Bepaal met behulp van de figuur de waarde van de valversnelling. Verwaarloos de luchtwrijving.
b. Bepaal met behulp van de figuur de gemiddelde snelheid van het blokje.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 april 2007 - 22:35

kom maar met je berekeningen/beredeneringen, zodat we zien waar je vastloopt (of niet :smile: )
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

aadkr

aadkr

• >5k berichten
  • 5441 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 15 april 2007 - 13:23

t=0.0,04 h=0 cm
t=1.0,04 h=0,8 cm
t=2.0,04 h=3,2 cm
t=3.0,04 h=7,2 cm
t=4.0,04 h=12,8 cm
t=5.0,04 h=20 cm
LaTeX
LaTeX
LaTeX

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 april 2007 - 13:43

@Aadkr: Voor Emre17 hoef je het niet meer te doen, want die ligt momenteel lekker van de zon te genieten denk ik. Die had gisteravond toen hij deze probleempjes plaatste al niet zo'n zin om het zelf te doen.

Bewaar je energie liever voor die mensen die er ondanks goede wil niet uitkomen :smile:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

aadkr

aadkr

• >5k berichten
  • 5441 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 15 april 2007 - 16:41

Dat zou kunnen. Ik geef weleens bijles in Wis -en natuurkunde, en dan heb ik het vermoeden dat de leerling erg weinig zelf doet, en een gigantische achterstand heeft wat betreft elementaire rekenkunde. Er zijn natuurlijk ook leerlingen die nog wel hun best doen .

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures