Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Kunnen deze laatste twee tags ook toegevoegd worden aan de lijst van toegestane HTML?
Done!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

We zijn allemaal vrijwillegers hoor! Als jij het "even" wil regelen dat er LaTeX op dit forum te gebruiken is, dan graag. Anders....


Aeolos, vriend van me, die kan dingen met LateX en heeft ook al aangeboden om te helpen met de LateX implementatie.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

En rogier heeft intussen ook al meermaals laten weten te willen helpen, daar zit het probleem dus niet denk ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Wat doet strong en em eigenlijk als tag? (De tags van Bart)
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Even googlen misschien?


Strong: http://www.scit.wlv.ac.uk/encyc/strong.html

Em: http://www.scit.wlv.ac.uk/encyc/em.html


Maar houd in gedachten wat Bart al zei: "Dit terwijl i en b volgens de HTML standaarden de status depricated (afgekeurd) hebben en em en strong hier min of meer de vervangers voor zijn."

M.a.w. em is vervanger voor i en strong is vervanger voor b.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 111

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Ik heb iets vreemd met mijn signature en BBCode.


Ik gebruik de volgende code:

Code: Selecteer alles

[size=8][color=blue]Voortuitgang[/color] is [color=red]Achteruitgang[/color][/size]
Dat zou er zo uit moeten zien:

Voortuitgang is Achteruitgang


maar wat er staat is toch iets heel anders.

Iemand enig idee ?
Vooruitgang

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Lutetia schreef:Ik heb iets vreemd met mijn signature en BBCode.

(...)

maar wat er staat is toch iets heel anders.

Iemand enig idee ?
Jazeker. Onze regels stellen beperkingen aan de signature. Zo mogen er geen afwijkende kleuren en dikke/vette lettertypes worden gebruikt. De software is zo aangepast dat dit ook voor een groot gedeelte niet mogelijk is. Als je dergelijke codes dus gebruikt komt het er anders uit te zien dan je had voor ogen had.


Met andere woorden: het is de bedoeling dat je alleen platte tekst in je signature gebruikt. Italic is overigens wel toegestaan.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Onze regels stellen beperkingen aan de signature.


Waarom is deze regel dan precies?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.560

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Anders kan men een poppenkast aan signatures krijgen. Dit doet de overzichtelijkheid niet ten goede.
"Meep meep meep." Beaker

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Omdat ik regelmatig...ze vast wel!

kan ik met deze codes ook de achtergrondkleur veranderen?

[ backgroundcolor ] ofzo??

thnx sjnor lexus


btw t is niet voor hier bedoeld maar gewoon in het algemeen

Gebruikersavatar
Berichten: 272

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

-hoe maak je breuken?

-hoe maak je het wortel teken?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.560

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

breuken kan je zo: < sup >1</ sup >/< sub >2< /sub > maken. Het ziet er dan als volgt uit: 1/2.


greek032. gif is het wortel teken. Deze is te vinden onder 'meer emoticons'. Dit ziet er dan als volgt uit: :shock:


Er wordt gewerkt aan LaTeX
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Ja even over dat Latex, er zijn al heelveel topics aangemaakt waar ik terrecht kan maar ik doe het hier.

Komt er ook een uitleg hoe ik LaTeX kan gebruiken? want ik heb geen idee. dat werkt toch met code's?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Zodra LaTeX werkt, zorgen wij uiteraard voor een FAQ en een uitleg over hoe je ermee omgaat.


Het heeft een hele tijd bijna stil gelegen, maar op het moment hebben we een technisch team (in het bijzonder Rogier en Bart) die eraan werken, dus ik neem aan dat het op redelijk korte termijn allemaal goed komt.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.294

Re: Hoe gebruik ik de forum-opmaak codes (BBC en HTML)?

Ik weet bijzonder weinig van computercodes af. Ik zit met het praktische probleem dat ik al een paar keer heb geprobeerd een tabelletje in te voegen in mijn bericht. Tot heden nog elke keer misgegaan, vanuit diverse bronnen geprobeerd. Wat er misgaat is dat op één na alle spaties tussen de kolommen verdwijnen. Zie bijvoorbeeld het onderwerp Lijnzaad en Joodgetal in scheikunde.


Is dit voor een leek op te lossen?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer