Springen naar inhoud

Latex copy/pasten wordt klein en rood

• Log in om te kunnen reageren

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 17 april 2007 - 08:47

Even het volgende afgesplitst:

Wat ik wel irritant vind, is dat wanneer je een latex-code van iemand anders aanklikt, en dat copy/paste in je eigen bericht (omdat je hem niet helemaal gaat ovetypen), de tekst in klein, rood, courier lettertype komt te staan. Dan is het weer een heel gehannes om dat normaal te krijgen.

Kan daar niets aan gedaan worden?

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 mei 2007 - 17:36

Onlangs leek het opgelost, maar later werd het toch rood. Is hier al iets aan gedaan?
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 mei 2007 - 18:50

Dit heeft niks te maken met het forum, maar hoe het besturingssysteem de tekst kopieert. Als je deze naar Microsoft Word kopieert, dan wordt de opmaak ook meegenomen. Volgens mij kun je "paste special" doen om het goed te krijgen. Zo niet, kopieer de tekst eerst naar notepad en dan naar word.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 mei 2007 - 10:08

Paste Special? Is dat een speciale functie, want daar heb ik nog nooit van gehoord (waar vind ik dat, of moet ik iets speciaals installeren daarvoor?). Naar notepad kopiëren doe ik inderdaad nu, maar dat is niet erg handig.

Ik begrijp dat het overnemen van de opmaak niets met het forum te maken heeft, maar het feit dat de opmaak anders is dan gewone tekst in een bericht natuurlijk wel. Dát was voorheen niet namelijk, en aangezien het andere lettertype en de rode kleur niet bijster veel toevoegen, is het m.i. handiger om de LaTeX stukken in dit lettertype en zwart te maken.
- Niels Bohr -

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 mei 2007 - 13:30

Paste Special? Is dat een speciale functie, want daar heb ik nog nooit van gehoord (waar vind ik dat, of moet ik iets speciaals installeren daarvoor?). Naar notepad kopiëren doe ik inderdaad nu, maar dat is niet erg handig.

Paste special is een wordfunctie (Edit > Paste Special)

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 05 mei 2007 - 13:51

Paste special is Engels voor Plakken speciaal :(
Vanaf Office XP verschijnt er trouwens als je iets plakt een klembordicoontje rechtsonder hetgeen je geplakt hebt. Als je daar op klikt kun je kiezen voor "Alleen tekst behouden". De tekst krijgt dan de standaardopmaak zoals je die hebt ingesteld, bijvoorbeeld Times New Roman 12, Arial 10, oid.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 mei 2007 - 16:27

Paste special is Engels voor Plakken speciaal :(

Ik had gehoopt dat ik niet zó onintelligent over zou komen :(

Maar toch; een latex-code kopiëren wordt hier vaak gedaan, en dan is het makkelijk als je dit in een keer kunt plakken in je bericht, zonder ander programma's op te hoeven starten. Daarom blijf ik erbij dat die code net zo goed de standaardopmaak van elk bericht kan houden. Geen nadelen, wel voordelen :-D
- Niels Bohr -

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures