Springen naar inhoud

Wat is de zin van het leven?

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

asdf

asdf

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 april 2007 - 00:56

Hallo goede mensen,

Ik, asdf, ben niet op de hoogte van de ontwikkelingen in de filosofie. Weinig weet ik over de wereld, weinig weet ik over de gedachtengangen van mensen. Volkomen naief dat ik ben, zou ik graag de zin van het leven willen weten.

Zo nu en dan, wanneer ik iemand tegenkom op straat die er enigszins uit ziet alsof ie alles op een rijtje heeft, vraag ik of ie me dat kan vertellen. Elke keer verbaas ik me erover hoe weinig mensen hier een antwoord op hebben. En mochten ze een antwoord hebben, ga ik er verder maar nauwelijks op in omdat het zo ondoordacht is.

Maar ik ga toch ook niet een potje Honkbal spelen zonder dat ik weet wat ik moet doen? En als ik erin zit zonder dat ik er voor gekozen had, zoals het leven, dan zou ik eerst even uitvogelen wat de spelregels of ethiek was en waarmee ik punten kon scoren.

Ik had gehoord dat je tegenwoordig makkelijk antwoorden kon vinden op wiki, dus dat deed ik:
- http://en.wikipedia....Meaning_of_life
Hedonisme lijkt bij veel "zinnen van het leven" troef te zijn. Ook veel mensen die ik tegenkwam hadden een antwoord in de trand van "geluk zoeken en vinden", of "leven naar een bepaalde religie, waardoor ik in het heden en wellicht in de toekomst gelukkig word". Erg veel verder kom ik er in ieder geval niet mee.

Ik ben nog jong, pas een aantal jaren op deze wereld, en als ik Honkbal speel wil ik het vanaf het begin goed doen. En ik heb geen idee wat de regels zijn, maar toch heb ik het idee dat ik op het moment helemaal bij het verkeerde honk sta. Wie kan mij vertellen wat de regels zijn, of staan jullie ook allemaal zomaar wat te zwaaien met dat slaghout?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 april 2007 - 10:39

Gesloten.
Zie: Is er een zin in het leven?
en Waarom willen mensen gelukkig zijn?
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures