[Wetenschap] Wat te doen als alles ontdekt is???

Moderator: Rhiannon

[Wetenschap] Wat te doen als alles ontdekt is???

En wat nou als alles ontdekt is? Wat dan?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [Wetenschap] Wat te doen als alles ontdekt is???

dan is het de zaak verder te kijken naar dingen die nog niet zijn ontdekt. Er zullen altijd dingen blijven bestaan die men niet (zeker) weet.

maar in het hypotetische geval dat alles is ontdekt, dan denk ik dat het maar een saaie bedoening wordt. Niets nieuws meer om te ontdekken :shock: . Nog wel aan andere mensen alles uitleggen. immers niet iedereen snapt alles ookal is alles ontdekt.

dat is dan ben ik bang nog het enige dat rest.

En veel plezier maken natuurlijk 8)
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: [Wetenschap] Wat te doen als alles ontdekt is???

misschien is het dan eens tijd om elkaar te ontdekken?

Waarom heb je trouwens schrik dat alles ontdekt is? ik bedoel dat kan nog minimum een aantal duizend jaar in beslag nemen hoor!

En als je echt in een branche wil zitten waar super weinig over geweten is doe microbiology!

Meer dan genoeg werk!

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: [Wetenschap] Wat te doen als alles ontdekt is???

En wat nou als alles ontdekt is? Wat dan?
Volgens mij wordt de poel 'nog te ontdekken en uit te vinden' alleen maar groter te worden met elke nieuwe ontdekking en uitvinding. Daarbij komt nog dat het niet zozeer de bouwstenen en regels zijn, maar de eindeloze variatiemogelijkheden en complexiteit van systemen die ermee gebouwd kunnen worden. Net zoals je met een blik op het periodiek systeem niet kunt voorspellen dat van al die elementen een orgaan is te maken dat kan redeneren en sociale verbanden wil aangaan.

Zo is nu niet te voorspellen wat allemaal mogelijk is met de rangschikkingen die nog volgen. En aangezien het aantal combinaties die te vormen zijn uit de atomen van een minuscuul rondvliegend pluisje al snel groter wordt dan het aantal deeltjes in het heelal denk ik zelfs dat het niet eens mogelijk is om alle ontdekkingen op hetzelfde tijdstip te beschrijven.

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: [Wetenschap] Wat te doen als alles ontdekt is???

En wat nou als alles ontdekt is? Wat dan?


Dan had meneer Hegel gelijk, en is het absolute weten wel mogelijk.
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton

Berichten: 16

Re: [Wetenschap] Wat te doen als alles ontdekt is???

En wat nou als alles ontdekt is? Wat dan?
sit back and relax!

Berichten: 300

Re: [Wetenschap] Wat te doen als alles ontdekt is???

Televisie kijken!
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

is not "Eureka!" (I've found it!),

but "That's funny..."



Isaac Asimov

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: [Wetenschap] Wat te doen als alles ontdekt is???

En wat nou als alles ontdekt is? Wat dan?
Zover zal het nooit komen.

Maar stel dat het zou lukken, dan hebben we daarmee per definitie ook het antwoord op je vraag ontdekt.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 367

Re: [Wetenschap] Wat te doen als alles ontdekt is???

Als alles ontdekt is nemen we gewoon een vergeet-pil en beginnen we weer opnieuw... :shock:
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: [Wetenschap] Wat te doen als alles ontdekt is???

Als alles is ontdekt zal er ook wel ontdekt zijn wat we moeten doen als alles ontdekt is... :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: [Wetenschap] Wat te doen als alles ontdekt is???

piramides bouwen, paaseiland volplempen met beelden en dan massaal in de zon vliegen terwijl je een aantal onwetenden achterlaat!!! :shock:
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: [Wetenschap] Wat te doen als alles ontdekt is???

piramides bouwen, paaseiland volplempen met beelden en dan massaal in de zon vliegen terwijl je een aantal onwetenden achterlaat!!! :shock:
Hebben ze de vorige keer ook al gedaan. :wink:

Ik ben meer voor het diep begraven van allerlei electronica, dan alle "beschaving" slopen en lekker primitief gaan leven terwijl je de kinderen een nieuw soort spijkerschrift leert. En niet meer!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [Wetenschap] Wat te doen als alles ontdekt is???

dat vind ik nogal een doodzonde. Alles eerst ontdekken en zodat het uiteindelijk alleen maar weer wordt vergeten.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 31

Re: [Wetenschap] Wat te doen als alles ontdekt is???

Als alles ontdekt is rijden alle treinen op tijd en kunnen ze de wetenschappelijke studies opheffen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: [Wetenschap] Wat te doen als alles ontdekt is???

dat vind ik nogal een doodzonde. Alles eerst ontdekken en zodat het uiteindelijk alleen maar weer wordt vergeten.


Het is ergens gewoon een vorm van verwendheid en leegloperij dat ontdekken. Het dient geen nut alleen bevrediging van intellectuele behoeftes. De wereld gaat aan een dergelijke losbandigheid ten onder. :shock:

Reageer