ether

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

ether

hoe maak ik ether?!

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: ether

geen flauw idee maar pas er wel mee op!

is een super mooi ontvlambaar product en hard drugs!

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Re: ether

en ja ik weet dat het een harddrug is..... :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: ether

Gebruikelijk is de methode volgens Williamson.

Zie bijvoorbeeld: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=ether+...btnG=Zoeken&lr=

Berichten: 284

Re: ether

Alternatief is de nucleofiele aanval van een niet geprotoneerde ethanolmolecule op een andere geprotoneerde ethanolmolecule. Dit verkrijgt men door zwavelzuur niet in overmaat bij ethanol te voegen.

Te vinden in menig handboek van organische scheikunde.

Berichten: 284

Re: ether


Berichten: 45

Re: ether

Hij laat bijna letterlijk weten dat hij het als/voor drugs wil gebruiken en dit blijft staan [img]http://www.wetenschapsforum.nl/public/s ... nfused.gif[/img] ?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: ether

Hij laat bijna letterlijk weten dat hij het als/voor drugs wil gebruiken en dit blijft staan


Ja, en... ?

Berichten: 45

Re: ether

Mijn mening is dus dat de regels hier totaal niet kloppen...

Zeg ik de reden waardoor NaOH iets moelijker te krijgen is tegenwoordig dan is dat gelijk slecht en wprdt ik bijna gebanned, wil iemand drugs maken dan wordt hij geholpen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: ether

Voor alle duidelijkheid: binnen de normale gedrags regels is hier erg weinig verboden, met als uitzondering alle aanwijzingen die behulpzaam zijn bij het maken van vuurwerk en explosieven.

Synthese van drugs, gifstoffen of wat dan ook zijn dus vrij voor discussie.

Verder kan ik ether niet als een herddrug beschouwen, hier in Kampen kan je het gewoon in de apotheek kopen. Ik meen dat we ergens ook een topic hebben over het maken van wijn (waarin alcohol = harddrugs)

Voel je vrij om daar hier over te praten.

Verder graag weer on-topic.

Mocht iemand het explosievenbeleid ter discussie stellen, dan graag op een van onze fora waar dat wel in past.

Re: ether

Toch moet je goed oppassen met ether. Verdampt gemakkelijk. Damp is zwaarder dan de lucht en verspreid zich over de grond. Je moet het bewaren in een speciale explosieveilige koelkast etc.

Reageer