Springen naar inhoud

vitamine B ??

• Log in om te kunnen reageren

sharon

sharon

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 februari 2005 - 23:04

van overdosis vitamine B kan je kanker krijgen?
wie weet hier meer van? ik neem een flinke overdosis aan vitamine B, om mn huid te zuiveren.
kijk maar op deze site daar staan die vitamine B5 op http://www.evolutionx.eu.com
groetjes sharon

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 februari 2005 - 19:40

Als je dergelijke dingen hier neerzet, zou je de bron dan kunnen vermelden?
..waar heb je vandaan dat je kanker krijgt van een grote dosis vitamine B?
Als je wilt weten hoe het zit, bel dan het voedingscentrum.. die kunnen je vast verder helpen.
http://www.voedingscentrum.nl/
070-3068888
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 februari 2005 - 08:35

de B vitamines zijn niet zo heel erg giftig. Echt oppassen moet je met bijvoorbeeld A, D en E.

Maar wat bedoel je met overdosis? Is dat de hoeveelheid van een stof die giftig is?

Kankerverwekkend is vitamine B voor zover ik weet niet (dat zou ook problematisch zijn, we kunnen niet leven zonder), maar in grotere hoeveelheden uiteraard wel schadelijk, zoals alle stoffen: je zou in theorie zelfs aan een overdosis water kunnen bezwijken.

Ik raad je aan om alleen vitaminepreparaten te slikken op doktersadvies. Vitaminepreparaten in een gewone dosering kunnen als regel weinig kwaad, maar zijn zinloos als je gezond bent en een normaal eetpatroon hebt. Als je geen normaal eetpatroon hebt zou ik daar wat aan doen, dat heeft meer effect dan het slikken van preparaten.

De site die beweert dat haar product met vitamine B5 komt me niet heel erg betrouwbaar over. Acnť is nu eenmaal grotendeels een kwestie van erfelijkheid en hormonen. Als je vrouw bent kan je nog wat aan die hormonen doen (met een Diane pil), maar voor het overige kan je alleen wat pappen en nathouden: de huid schoonhouden en er verder zoveel mogelijk van af proberen te blijven.

Napoleon Dynamite

Napoleon Dynamite

• >250 berichten
  • 778 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 oktober 2005 - 20:02

ook nog een weetje; vitamine B1 deficiŽntie leidt tot geheugenverlies omdat het temporaal neuronaal circuit wordt aangetast.
(zie ook Korsakoff-syndroom!)
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen kŲnnen

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures