koude kraan "verstopt"

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

koude kraan "verstopt"

Geachte forumlezers,

in mijn (studenten)-huis hebben we onlangs een afwasmachine in de keuken geïnstalleerd; lekker houtje-touwtje met een slang die op de kraan aangesloten moet worden (dus geen kraangebruik tijdens de afwas...). We zijn nu het volgende probleem tegengekomen: de koude kraan doet het niet meer! De warme kraan doet het nog prima maar de koude kraan (waar de afwasmachine altijd op aangesloten zit) doet nix meer (ik kan hem nog maar een hele draai open zetten [normaal zeker 2,5 draaien voor maximaal debiet]). Kan het zijn dat toen de afwasmichine lang aangesloten was (dwz, klaar met wassen maar kraan nog steeds open en aangesloten op de machine), de kraan is dichtgevroren of iets dergelijks?

vriendelijke groeten,

bodder

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: koude kraan "verstopt"

Als die toegevroren is zal dat ijs wel terug smelten, dus dat zal het probleem alleszins niet zijn volgens mij :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 115

Re: koude kraan "verstopt"

Wellicht zijn er kalkresten uit het binnenste van de kraan cq leidingen losgeweekt door het intensievere gebruik na aansluiting van de machine. Deze zouden dan het draaisysteem enigzins kunnen blokkeren.

Remedie: kraan demonteren en reinigen (indien mogelijk) of anders een nieuwe/andere kraan monteren.
aha!

Reageer