Springen naar inhoud

Grafiek raakt 2 grafieken

• Log in om te kunnen reageren

ntstudent

ntstudent

• >250 berichten
  • 577 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 april 2007 - 01:05

Hallo,

ik had een klein vraagje, puur uit nieuwsgierigheid of het mogelijk was :(.

Ik heb de volgende twee formules:

LaTeX
LaTeX

is het mogelijk om een formule te "berekenen" waarbij die formule f(x) in 1 punt raakt en in g(x) in 1 punt? Waaraan moet dan die formule bijv. dan ook aan voldoen als er meerdere mogelijkheden zijn?

Belangrijkste van alles, hoe pak je zoiets dan aan? =)

Bedankt =)!

Veranderd door ntstudent, 22 april 2007 - 01:06

To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 april 2007 - 07:11

weet je wat voor een grafiek de rakende moet zijn?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 april 2007 - 12:31

ik snap je vraag niet
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Brinx

Brinx

• >1k berichten
  • 1433 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 22 april 2007 - 12:39

Als de grafiek die je zoekt de eerste grafiek in een bepaald punt moet raken en de tweede grafiek in een bepaald ander punt, dan heb je genoeg aan een derdemachtsvergelijking geloof ik: je hebt dan namelijk vier beperkende voorwaarden: twee functiewaarden en twee hellingen. Je kunt dan een algemene vorm gebruiken van:

LaTeX

waarbij a,b,c en d de vier vrijheidsgraden zijn. Zo kun je vervolgens een stelsel van vier vergelijkingen opstellen (een per beperkende voorwaarde) dat je op kunt lossen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures