Springen naar inhoud

Formule 1


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Richard Mertens

    Richard Mertens


  • 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 april 2007 - 11:54

Ik ben op zoek naar een antwoord over de drag en airflow van een f1 wagen.

Mijn vraag is gekoppeld aan een idee van mij. De vleugels en delen van het bodywork zijn zo gevormd dat ze een hoge downforce creeren. Er zijn dus ook delen die alleen maar voor de airflow zorgen, die delen hebben een weerstand waardoor de auto op een lang recht stuk minder topsnelheid zal halen. nu heb ik naar de golfsport gekeken en geleerd waarom die putjes in een golfbal zitten, namelijk om dezelfde massa en kracht van de golfclub, het balletje verder te kunnen slaan dan een egale bal. Zou deze technologie ook werken in de f1 om weerstand te verminderen? Gr Richard

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

Ruben01

    Ruben01


  • >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 april 2007 - 13:59

Het voorbeeld van die golfbal is inderdaad een manier om de luchtweerstand sterk te reduceren.
In de formule 1 gaat men andere zaken gebruiken, ik heb vorig jaar op de voorstelling van het toen nieuwe formule 1 model van Renault gezien dat men speciale materialen gaat nemen die zich kunnen gaan vervormen. Deze worden vooral in de buurt van de motor gebruikt, deze materialen kunnen zo vervormen dat ze genoeg lucht doorlaten voor koeling en ook nog een goede luchtweerstand hebben.

Er worden waarschijnlijk wel veel verschillende technieken gebruikt maar deze worden niet altijd vrijgegeven !!
Het verhaal van deze zogezegde slimme materialen die zich kunnen vervormen tijdens de race heb ik ook nog niet gezien op internet.
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

#3

SP-Boxer

    SP-Boxer


  • 0 - 25 berichten
  • 23 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 april 2007 - 15:15

Het verhaal van deze zogezegde slimme materialen die zich kunnen vervormen tijdens de race heb ik ook nog niet gezien op internet.



Op televisie is het anders weleens in beeld geweest. De voorvleugel van een F1 auto zie je weleens flink doorbuigen.

50kg erop en de vervorming is minimaal. 55kg erop en de vervorming is veel groter :(

#4

Ruben01

    Ruben01


  • >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 april 2007 - 16:21

Op televisie is het anders weleens in beeld geweest. De voorvleugel van een F1 auto zie je weleens flink doorbuigen.

50kg erop en de vervorming is minimaal. 55kg erop en de vervorming is veel groter :(


Dan heb ik dat gemist :(
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures