Dure atomen? zoals goud,platina..

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 32

Dure atomen? zoals goud,platina..

Kan iemand mij prijzen van atomen melde dure atomen..

Zoals Goud, Platina en Zilver

Ik heb hier niet veel verstand van :(

Danku

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Dure atomen? zoals goud,platina..

Het is niet gebruikelijk om edelmetalen per atoom te verkopen. :wink:

De prijzen worden meestal per gram of per kilogram aangegeven, en die vind je gewoon in de krant, meestal op dezelfde pagina als de beursberichten.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Dure atomen? zoals goud,platina..

Vantegenwoordig is koper en staal ook aan de prijzige kant, wat noem je juist duur? :(

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Dure atomen? zoals goud,platina..

Ik snap de opmerking atomen niet echt... Koolstof is geen drol waard in de vorm van roet, maar is onbetaalbaar in de vorm van diamant. Wees eens duidelijk in hetgeen je wilt weten?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.088

Re: Dure atomen? zoals goud,platina..

Is zilver wel zo duur? Volgens mij valt dat reuze mee, vergeleken met de rare-earth elementen. Maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat molybdeen, vanadium en titanium en zo kosten, laat staan de echt zeldzame elementen.

Berichten: 32

Re: Dure atomen? zoals goud,platina..

Gewoon in bijvoorbeeld poedervorm.. ( structuurloos )

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Dure atomen? zoals goud,platina..

Dus je bedoelt gewoon welke grondstoffen duur zijn, speciaal gezien de elementen. Dan nu nog: wat vind je duur. Da's ook zoiets vaags. Uranium bijvoorbeeld is ook loeiduur. Wees aub eens specifiek.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 214

Re: Dure atomen? zoals goud,platina..

Als er gekke verzamelaars zijn, dan ben je met 1 franciumatoom stinkend rijk. Maar ik denk niet dat er mensen zijn die geinteresseerd zijn in francium. (er zouden er maar 10 zijn op de aarde)

Van astaat het zelfde maar daar zijn er meer van. 10 gram
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Dure atomen? zoals goud,platina..

Gewoon in bijvoorbeeld poedervorm.. ( structuurloos )
toch wel even op wijzen dat poedervorm niet structuurloos is, het is net zoals zand, alleen zijn de korreltjes wat fijner, maar het zijn wel degelijk heel fijne stukjes materiaal die een zekere microstructuur hebben

poeder zijn geen losse atomen!!!

Gebruikersavatar
Berichten: 210

Re: Dure atomen? zoals goud,platina..

poeder zijn geen losse atomen!!!
Hahaha, dat zou wel een mooi grap zijn, poeder als losse atomen. Dan kun je je tenminste nog iets voorstellen bij de grootte van die krengen.

Maar laten we eens even lekker fantaseren: zou je in de toekomst juist niet dingen per atoom kunnen kopen? Met de nanotechnologie gaat het toch telkens om paar luttele atomen die toch heel wat kunnen. Lijkt me wel grappig dat je bij de Appie Heyn naast de pizza's ook een vak met producten waarbij je betaald per atoom (wat je eigenlijk ook bij pizza's doet, maar vooruit)
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Dure atomen? zoals goud,platina..

Marconius schreef:Hahaha, dat zou wel een mooi grap zijn, poeder als losse atomen. Dan kun je je tenminste nog iets voorstellen bij de grootte van die krengen.

Maar laten we eens even lekker fantaseren: zou je in de toekomst juist niet dingen per atoom kunnen kopen? Met de nanotechnologie gaat het toch telkens om paar luttele atomen die toch heel wat kunnen. Lijkt me wel grappig dat je bij de Appie Heyn naast de pizza's ook een vak met producten waarbij je betaald per atoom (wat je eigenlijk ook bij pizza's doet, maar vooruit)
zelfs al zou de nanotechnologie daar toe in staat zijn, dannog zou dat zowel nutteloos als economisch onhaalbaar zijn (zulke nano-installaties lijken me prijslijk) denk ik

Berichten: 954

Re: Dure atomen? zoals goud,platina..

Waarom zou je een atoom wil kopen? Ik vind het wel gemakkelijk dat die dingen in wat handzamer formaat op de markt te krijgen zijn.

Reageer