Springen naar inhoud

Heilzame intenties

• Log in om te kunnen reageren

Alexander Hartmans

Alexander Hartmans

• >1k berichten
  • 1286 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 februari 2005 - 16:53

Vaker worden er alternatieve geneeswijzen wetenschappelijk onderzocht,. De heilzame genezers met gebruikmaking van reiki, paranomale en bovennatuurlijke methoden trachten hun onzin over te brengen en anderen te helpen met hun methoden. Zo is helen met heilige teksten door islamitische genezers hun klanten. Heilzaam of larriekoek?

Wat is de waarheid en de leugen in deze methoden.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 februari 2005 - 15:45

Homeopathie is het woord.

Je zou is moeten vragen aan al die huisdokters, die we toch als slimme mensen kunnen beschouwen. Waarom ze ook homeopathische middelen voorschrijven. Homeopathie is in Nederland zelfs goed geworteld in vergelijking tot andere landen.

In Amerika is homeopathie uit den boze, dit ook mede door de farmaseutische industrie, en de regering die het gewoon niet toelaat.

Als neppilletjes en middeltjes werken, dan heb ik liever dat toegedient dan al die chemicalieen. Het placebo-effect is niet aangetoont niet te werken. dingen verbieden ben ik sowieso tegen, vooral als ze voor worden geschreven door geleerde mensen.

Als het werkt, werkt het.

Alexander Hartmans

Alexander Hartmans

• >1k berichten
  • 1286 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 februari 2005 - 18:03

Ik kan dus stellen, dat sommige werken en andere niet, terwijl als het niet zou werken, toch werkt, omdat het meer tussen onze oren zit?

Zie ook: Heilzame intenties, onderzoek naar onzichtbare geneeskracht. Skepsis, juni 2003 http://www.skepsis.n...neeskracht.html en

Helen met heilige teksten. Islamitische genezers in Nederland, Skepsis, septewber 2001 http://www.skepsis.n...m-genezers.html

jeroentje

jeroentje

• >250 berichten
  • 352 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 juli 2005 - 18:00

Ik kan dus stellen, dat sommige werken en andere niet, terwijl als het niet zou werken, toch werkt, omdat het meer tussen onze oren zit?

Zie ook: Heilzame intenties, onderzoek naar onzichtbare geneeskracht. Skepsis, juni 2003 http://www.skepsis.n...neeskracht.html en

Helen met heilige teksten. Islamitische genezers in Nederland, Skepsis, septewber 2001http://www.skepsis.nl/islam-genezers.html

Reiki bijvoorbeeld, zit niet tussen de oren. Ikzelf ben een reikimaster en leer mensen reiki. De dingen die ik meegemaakt heb, zijn op een rationele manier niet te verklaren. Mijn moeder geloofde niet in reiki, maar op een avond had ze haar schouder erg geblesseerd (versleten kraakbeen). Toen ik op bezoek was, stelde ik haar voor om haar schouder reiki te geven. Ze wilde er eerst niet aan, maar uiteindelijk heeft ze het wel gedaan. Tijdens Goede Tijden Slechte Tijden heb ik haar schouder met reiki behandeld. Ze voelde mijn handen warmer worden dan normaal en merkte op dat het een andere warmte was dan lichaamswarmte. Na de behandeling was de pijn in haar schouder verdwenen en niet meer teruggekomen.

Bij mijzelf heb ik ook zoiets meegemaakt. Ik had een tijdje terug mijn kleine teen gestoten en had er de hele dag last van. Totdat iemand aan me vroeg waarom ik mijn teen niet met reiki behandelde. Ik had er niet aan gedacht en deed het toen onmiddellijk. Na 5 minuten was de pijn in mijn teen verdwenen.
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.
Ward Ruyslinck

Alexander Hartmans

Alexander Hartmans

• >1k berichten
  • 1286 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2005 - 07:32

Beste Jeroentje,

Reiki bijvoorbeeld, zit niet tussen de oren. Ikzelf ben een reikimaster en leer mensen reiki. De dingen die ik meegemaakt heb, zijn op een rationele manier niet te verklaren. Mijn moeder geloofde niet in reiki, maar op een avond had ze haar schouder erg geblesseerd (versleten kraakbeen). Toen ik op bezoek was, stelde ik haar voor om haar schouder reiki te geven. Ze wilde er eerst niet aan, maar uiteindelijk heeft ze het wel gedaan. Tijdens Goede Tijden Slechte Tijden heb ik haar schouder met reiki behandeld. Ze voelde mijn handen warmer worden dan normaal en merkte op dat het een andere warmte was dan lichaamswarmte. Na de behandeling was de pijn in haar schouder verdwenen en niet meer teruggekomen.

Bij mijzelf heb ik ook zoiets meegemaakt. Ik had een tijdje terug mijn kleine teen gestoten en had er de hele dag last van. Totdat iemand aan me vroeg waarom ik mijn teen niet met reiki behandelde. Ik had er niet aan gedacht en deed het toen onmiddellijk. Na 5 minuten was de pijn in mijn teen verdwenen.

Mijn zus is Yoga-onderwijzeres, reikimaster en houdt zich veel bezig met de esoterie. Ik moet je eerlijk ekennen dat het onderwerp Reiki (Japanse heelkunst, als ik het goed heb) weinig kaas van heb geproefd, zou jij mij uit kunnen leggen wat het precies inhoud?

Michel

Michel

• >250 berichten
  • 261 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2005 - 08:30

Wat is de waarheid en de leugen in deze methoden.

Wat maakt het uit. Als iemand zich toch beter voelt door een bezoek aan een alternatief therapeut waarom zou hij het dan niet doen. En of de werking nou placebo is of psychosomatisch of het ging vanzelf over of het was een goed gesprek dat maakt toch niet uit. Ieder gellukkig mens is een aanwinst voor de natie (dit is niet van mij).

vb: Onze zoon was een huil baby en dat vraag veel van de ouders en het geeft veel onrust in huis. Na anderhalf jaar zijn we naar een therapeut geweest en die kwam tot de conclusie "geboorte trauma". Hij schreef druppeltjes voor en na 2 weken waren de klachten voor 90% over. Ik snap daar niks van. En "geboorte trauma" kan dat? Maar het resultaat was geweldig en ik heb hem 125 gulden betaald en voor mij was het waar voor m'n geld. En het maakt mij niet uit wat de juiste verklaring is, ik kijk naar het resultaat.

Er is een groep mensen die hecht een grootte waarde (of heeft behoefte) aan wetenschappelijk bewijs. En dat is erg lastig te verkrijgen want er zijn geen standaard behandel methode. 10 mensen met dezelfde klacht hoeven niet dezelfde middellen te krijgen en dan word onderzoek toch lastig. Er is weinig geld voor onderzoek, er zijn geen grote geldschieters voor deze onderzoeken. En ik heb ook de indruk dat de meeste wetenschappers hun vingers er niet aan willen branden.

2 jaar geleden las ik een onderzoek waren de reactie van bloed werd getest op een antigeen. Volgens gingen ze de antigeen verdunnen en opnieuw werd de reactie van het bloed getest. Dit hebben ze gedaan tot voorbij het getal van avagado. Het bloed bleef reageren. Als conclusie stond er "We hebben homeopathie aangetoond maar daar geloven we niet in". (Het moet ergens op het net staan, maar ik kan het niet meer vinden. Volgens mij is het artikel gepubliceerd in "The Lancet").

Ik heb een keer een onderzoek gelezen waarin stond dat elke behandelaar (regulier en alternatief) minimaal een resultaat kan scoren van 60 %. En die 60 % was een totaal van de werkingen placebo, psychosomatisch, gaat vanzelf over en een goed gesprek.

Dit soort discussies eindigen bijna altijd in de behoefte van de mens om iedereen de kop af te hakken die anders denkt en of andere ervaringen heeft.

Waarom niet gewoon leven en laten leven?

peterdevis

peterdevis

• >1k berichten
  • 1393 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2005 - 09:00

Daar gaat het juist om. De hoge levensverwachting in de westerse landen is er gekomen mede dankzij de wetenschappelijke geneeskunde.
Ondanks dat alternatieve geneeswijzen reeds heel lang bestaan hebben zij nooit de levensverwachting kunnen verhogen.
Natuurlijk dat zij helpen tegen pijnklachten.
Zelf ben ik een aanhanger voor de pleisterpatie. (werkt helaas alleen bij kinderen)
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd
"Blauw"

Michel

Michel

• >250 berichten
  • 261 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2005 - 09:28

Daar gaat het juist om. De hoge levensverwachting in de westerse landen is er gekomen mede dankzij de wetenschappelijke geneeskunde.
Ondanks dat alternatieve geneeswijzen reeds heel lang bestaan hebben zij nooit de levensverwachting kunnen verhogen.
Natuurlijk dat zij helpen tegen pijnklachten.
Zelf ben ik een aanhanger voor de pleisterpatie. (werkt helaas alleen bij kinderen)

Sorry, Maar met deze uitspraak kan ik niks. Wetenschap heeft na mijn mening een grootte rol gespeeld om te komen waar we nu zijn. Maar hoe groot en wat zijn de andere factoren.
- Hoe groot is dat aandeel 10 % of 90 % ?
- Er zijn vele andere factoren die ook hebben bij gedragen aan de levensverwachting. Het fysieke leven is minder zwaar, we gaan vaker op vakantie, voeding en vele anderen zaken
- Wat was de levensverwachting voor de introductie van alternatieve geneeswijzen en wat was hij daarna ?
- De meeste oude mensen die ik ken zijn oud geworden zonder ooit echt ziek te zijn geweest.

Het enige wat ik weet is dat ik het niet weet.

chablis

chablis

• >250 berichten
  • 420 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2005 - 10:54

Homeopathie is het woord.

Je zou is moeten vragen aan al die huisdokters, die we toch als slimme mensen kunnen beschouwen. Waarom ze ook homeopathische middelen voorschrijven. Homeopathie is in Nederland zelfs goed geworteld in vergelijking tot andere landen.  

In Amerika is homeopathie uit den boze, dit ook mede door de farmaseutische industrie, en de regering die het gewoon niet toelaat.  

Als neppilletjes en middeltjes werken, dan heb ik liever dat toegedient dan al die chemicalieen. Het placebo-effect is niet aangetoont niet te werken. dingen verbieden ben ik sowieso tegen, vooral als ze voor worden geschreven door geleerde mensen.

Als het werkt, werkt het.

Het is in ieder geval een feit dan van 99,99% van de homeopatische middelen de werking niet op wetenschappelijke wijze is vastgesteld, ondanks pogingen daartoe.

Michel

Michel

• >250 berichten
  • 261 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2005 - 11:05

Het is in ieder geval een feit dan van 99,99% van de homeopatische middelen de werking niet op wetenschappelijke wijze is vastgesteld, ondanks pogingen daartoe.

In de lijn van jou gedachte:

Het Nederlandse vaccinattie programma is niet op wetenschappelijke wijze vastgesteld of bewezen. Er worden ook geen pogingen gedaan omdat we aannemen dat het goed is.

peterdevis

peterdevis

• >1k berichten
  • 1393 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2005 - 11:46

Het Nederlandse vaccinattie programma is niet op wetenschappelijke wijze vastgesteld of bewezen. Er worden ook geen pogingen gedaan omdat we aannemen dat het goed is.

referentie graag
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd
"Blauw"

jeroentje

jeroentje

• >250 berichten
  • 352 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2005 - 12:32

Ik moet je eerlijk ekennen dat het onderwerp Reiki (Japanse heelkunst, als ik het goed heb) weinig kaas van heb geproefd, zou jij mij uit kunnen leggen wat het precies inhoud?

Die vraag kan het beste beantwoord worden door de grondlegger Mikao Usui zelf. Ergens tussen 1922 en 1926 is er een interview met hem geweest. Ik zal delen van dat interview kopiŽren.

Wat is Usui Reiki Ryoho?

Met dankbaarheid ontvangen en leven wij volgens de beginselen voorgeschreven door de keizer Mejij.  

Als de mensheid het juiste pad wil bereiken, moeten we volgens deze beginselen leven.  Dat betekent dat we ons lichaam en onze geest door oefening te verbeteren. Om dit te kunnen doen, helen we eerst onze geest.

Daarna maken we het lichaam gezond. Wanneer  onze geest zich op het heilzame pad van eerlijkheid en integriteit beweegt, wordt het lichaam als vanzelf gezond. Dus lichaam en geest zijn een en daardoor leven we ons leven in vrede en geluk. We helen onszelf en de kwalen van anderen, daarbij ons eigen levensgeluk en dat van anderen te vergroten en te versterken. Dat is het doel van Usui Reiki Ryoho.

Is Usui Reiki Ryoho hetzelfde als hypnotherapie, kiai jutsu of shinko ryoho enzovoorts? Is het een vergelijkbare therapievorm met een andere naam?

Nee, nee. Het niet vergelijkbaar met de eerder genoemde therapievormen. Na vele jaren van intensieve training ontdekte ik een spiritueel geheim: dit is een methode om lichaam en geest  te bevrijden.

Is het een shinrei ryoho? (spirituele heelmethode)

Dat klopt, we zouden het shinrei ryoho kunnen noemen. Hoewel, het is ook mogelijk om het lichaamstherapie te noemen, omdat licht en energie straalt vanuit alle lichaamsdelen van de persoon die de behandeling geeft. Energie en licht straalt voornamelijk vanuit de ogen, de mond en de handen van de gever. Tegelijkertijd houdt de gever de ogen voor een minuut of twee, drie gericht op de aangedane plekken van het lichaam, blaast er op of masseert ze lichtjes. Kiespijn, hoofdpijn, maagproblemen, zwellingen van de borst, zenuwpijn, blauwe plekken, snijwondjes, verbrandingen enzovoorts helen eenvoudig weg. Chronische ziektes zijn niet zo eenvoudig te behandelen. Maar het is een feit dat slechts een enkele behandeling van een chronisch zieke al resultaat heeft.

Ik vraag me wel eens af hoe dit fenomeen in de zin van de medische wetenschap verklaard kan worden. Welnu, de realiteit is altijd indrukwekkender dan wat je zou kunnen verzinnen. Als je de resultaten ziet, zou je het met me eens moeten zijn. Zelfs iemand die het niet gelooft kan niet om de werkelijkheid heen.

Bron

In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.
Ward Ruyslinck

Michel

Michel

• >250 berichten
  • 261 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2005 - 13:20

referentie graag

Beste Peter

Hoe kan ik een referentie geven van iets wat er niet is.

Er zijn in de wereld vele onderzoeken geweest naar vaccinatie's.

De meeste wetenschap gaan over vaccinaties bij babies van 3 maanden oud en dan 1 vaccinatie

Ik ben al jaren op zoek naar het volgende:
- Onderzoek dat aantoond dat vaccinatie op een 2 maand oude baby geen probleem geeft op lange en korte termijn
- Stapeling van vaccinaties. Heeft het combineren van vaccinaties enig nadelige invloed op lange en korte termijn
- Frequentie van vaccinaties. Doordat het vaccinatie programma begint in de 2e maand moet er 4 keer inplaats van 3 keer worden gevaccineerd
- Dragen vaccinatie's bij aan klachten als wiegedood, KNO-klachten en ADHD

Als je kijkt op de site van de ent administratie of van de gezondheidsraad daar geven ze wel redenen waarom zij denken dat het geen kwaad kan maar het is niet met een onderzoek onderbouw. Ook verwijzen ze elke relatie's met andere ziekte's naar de prullebak.

De alternatieve geneeskunde zei al meer dan 10 jaar lang dat het kinkhoest vaccin klachten veroorzaakten, in de USA werd het vaccin al heel lang niet gegeven. Pas vorig jaar is het kinkhoest vaccin aangepast.

Als je wat heb stuur het me dan, Mvrgr, Michel.......

Alexander Hartmans

Alexander Hartmans

• >1k berichten
  • 1286 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2005 - 13:51

Beste Michel,

Wat maakt het uit. Als iemand zich toch beter voelt door een bezoek aan een alternatief therapeut waarom zou hij het dan niet doen. En of de werking nou placebo is of psychosomatisch of het ging vanzelf over of het was een goed gesprek dat maakt toch niet uit. Ieder gellukkig mens is een aanwinst voor de natie (dit is niet van mij).

Wat maak het uit? Het kan veel uitmaken, als men wordt voorgelogen, opgelicht met het oogmerk om er zeer veel geld aan te verdienen. Natuurlijk is het de verantwoording van het individu als die gebruik zouden maken van alternatieve genezer. Maar als er wetenschappelijk bewijs is gelvert dat het niet zou werken of helpen, dan dient de wetgever aan dit soort wanpraktijken een halt toegeroepen worden.

Er is een groep mensen die hecht een grootte waarde (of heeft behoefte) aan wetenschappelijk bewijs. En dat is erg lastig te verkrijgen want er zijn geen standaard behandel methode. 10 mensen met dezelfde klacht hoeven niet dezelfde middellen te krijgen en dan word onderzoek toch lastig. Er is weinig geld voor onderzoek, er zijn geen grote geldschieters voor deze onderzoeken. En ik heb ook de indruk dat de meeste wetenschappers hun vingers er niet aan willen branden.

Natuurlijk is die behoefte er, want wat heeft een patient eraan als de behandelmethoden niet zou werken? Kijk maar naar wat Sylvia Millekam is overkomen. Zij ging naar een alternatieve genezer. Deze genezer ontrade Millekam om zich niet te laten behandelen door een gediplomeerd arts.

2 jaar geleden las ik een onderzoek waren de reactie van bloed werd getest op een antigeen. Volgens gingen ze de antigeen verdunnen en opnieuw werd de reactie van het bloed getest. Dit hebben ze gedaan tot voorbij het getal van avagado. Het bloed bleef reageren. Als conclusie stond er "We hebben homeopathie aangetoond maar daar geloven we niet in". (Het moet ergens op het net staan, maar ik kan het niet meer vinden. Volgens mij is het artikel gepubliceerd in "The Lancet").

Ik ben hier niet mee bekend.

Als men zichzelf wil laten bedonderen, is dat zijn of haar zaak. Mocht men iets overkomen en men was voor dit soort zaken gewaarschuwd, moet men niet komen klagen, het is en blijft de verantwoording van het individu. Dit onder streept jouw laatste zin.

Michel

Michel

• >250 berichten
  • 261 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2005 - 14:32

Beste Alexander

Wij worden dagelijks bedrogen en dat kost ons veel geld.
- Reclame de kunst van het inluizen
- Gratis GSM hoezo gratis
- Wel eens gekeken wat een bank inhoud op je pensioen polis
- Onafhankelijk hypotheekadvies
- De auto's hadden allang 1 op 20 moeten rijden
En ga zo maar door.

Maar als de klant zich beter voelt maakt het dan wat uit. We zijn vol van marktwerking. Als het niet goed werkt verdwijnt het vanzelf. Het "bewijs dat het niet werkt" is nooit wetenschappelijk. De enige wetenschappelijke bewering kan zijn "De werking is niet aangetoond". De alternatieve zijn al honderde jaren in de ban toch bestaan ze nog steeds.

Onder elke geleding van de bevolking vind je charlatans. Dit ten nadelen van de goede. Toch zie ik nooit grote ophef in de krant na een medische fout en als je al wat hoort dan deint het niet zo lang na. De media vaart op emoties.

Ik heb vele verbeteringen gezien nadat mensen naar een alternatief therapeut ging. Moeten we dat de mens ontnemen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures