Quantum physics says goodbye to reality

Moderator: physicalattraction

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Quantum physics says goodbye to reality

Quantum physics says goodbye to reality

Some physicists are uncomfortable with the idea that all individual quantum events are innately random. This is why many have proposed more complete theories, which suggest that events are at least partially governed by extra "hidden variables". Now physicists from Austria claim to have performed an experiment that rules out a broad class of hidden-variables theories that focus on realism -- giving the uneasy consequence that reality does not exist when we are not observing it (Nature 446 871).
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Quantum physics says goodbye to reality

Ofwel, alles is imaginair voordat het gemeten word.

De meting brengt het in het reeele domein.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen er de verkeerde conclusie gaan trekken uit deze ogenscheinlijk makkelijke, maar zeer complexe theorie.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Quantum physics says goodbye to reality

De link lijkt te ontbreken...?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)


Re: Quantum physics says goodbye to reality

Oftewel is het dan zo dat wanneer men iets niet waarneemt , je dan ook niet met zekerheid mag zeggen dat het werkelijk bestaat? Of wat zegt het anders?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Quantum physics says goodbye to reality

De link lijkt te ontbreken...?
De bovenste regel is een wat aparte link, maar hij werkt wel. Ik stond ook al te kijken toen ik em goedkeurde, maar het werkt gewoon :(
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 182

Re: Quantum physics says goodbye to reality

De bovenste regel is een wat aparte link, maar hij werkt wel. Ik stond ook al te kijken toen ik em goedkeurde, maar het werkt gewoon :(


Misschien komt het door mijn computer, maar ik krijg nogsteeds dat de pagina niet kan worden weergegeven. :-?
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Quantum physics says goodbye to reality

Misschien komt het door mijn computer, maar ik krijg nogsteeds dat de pagina niet kan worden weergegeven. :-?
:( Bij mij (ik gebruik FireFox), schakelt ie automatisch door naar deze pagina
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Quantum physics says goodbye to reality

:( Bij mij (ik gebruik FireFox), schakelt ie automatisch door naar deze pagina
Ik heb het aangepast naar die link, nu zou het voor iedereen moeten werken...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.096

Re: Quantum physics says goodbye to reality

DePurpereWolf schreef:Ofwel, alles is imaginair voordat het gemeten word.

De meting brengt het in het reeele domein.
Ik zou hier niet de termen imaginair en reëel aan koppelen, daar dit termen uit de wiskunde zijn die hier volgens mij niet van toepassing zijn. Het is toch niet zo dat een bepaalde grootheid eerst een imaginaire waarde heeft, en nadat wij hem gemeten hebben een reële waarde heeft?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Quantum physics says goodbye to reality

Dan stel ik voor dat je een kwantum mechanica boek open slaat, en ziet dat je altijd de absolute waarde meet, terwijl dat is opgemaakt uit een reeel en imaginair deel.

Imaginair en reeel zijn niet enkel wiskundige termen.

Berichten: 118

Re: Quantum physics says goodbye to reality

Als een boom valt, en er er is niemand bij, maakt het dan geluid?

Ja want dan hebben die deeltjes welke samen de appel vormen interactie met elkaar, de interactie van de impakt als de appel valt.

Een ander verhaal is het als een quantum mechanisch deeltje 'valt' zonder dat er iemand kijkt. Het zal niet eens bestaan zolang er 'niemand kijkt', maar wel 'geluid maken' als het de 'grond' raakt; het zal zelfs reeel worden. Zoals ik ertegenaan kijk zal dan pas de string deel worden van de elementen set genaamd 'onze realiteit'.
Ainulindalë

Berichten: 336

Re: Quantum physics says goodbye to reality

Dan stel ik voor dat je een kwantum mechanica boek open slaat, en ziet dat je altijd de absolute waarde meet, terwijl dat is opgemaakt uit een reeel en imaginair deel.
Het klopt dat je alleen absolute waarden (welke per definitie reëel zijn) meet, maar dat is toch iets anders dan te zeggen dat een waarde eerst imaginair is en nadat je hem gemeten hebt reëel?
Imaginair en reeel zijn niet enkel wiskundige termen.
Ik weet dat ze in het dagelijks taalgebruik ook voorkomen en dat er dan iets anders mee bedoeld wordt. Hierdoor kan er heel snel op wetenschappelijk niveau spraakverwarring ontstaan. Vandaar dat ik het afraad om deze wiskundige termen te gebruiken.
Duct tape is like the force: it has a dark side, a light side and it holds the universe together.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.096

Re: Quantum physics says goodbye to reality

Ehm, bovenstaand bericht was dus eigenlijk van mij, maar ik zag te laat dat mijn collega automatisch was ingelogd.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Quantum physics says goodbye to reality

Dit experiment zegt helemaal niets over realiteit, dus filosoferen hierover is zinloos.

Het zegt alleen maar dat een deeltje zich na een meting in een andere toestand bevindt dan ervoor. De meting beinvloed dus zijn toestand.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Reageer