Hartproblemen

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 1

Hartproblemen

Goedendag fora bezoekers,

Ik zit met een probleem. Een maand terug ging ik naar de dokter met hartklachten wel eens als ik me inspande werd ik misselijk en draaierig en leek het net of ik flauw ging vallen en voelde ik me hart ritme langzaam afnemen en keihard kloppen. Maar dat is niet het enige, ook heb ik regelmatig last van hartkloppingen en wel eens steken en ik ben heel vaak eigenlijk bijna altijd moe... Nou kwam ik met deze klachten bij me huisarts aan en deze zij dat ik Beinvloedbare lymfeklieren had en dat ik daardoor deze klachten heb. Maar nu hoorde ik van iemand dat je lymfeklieren helemaal niks met je hart te maken heeft...

Nu wil ik tog even weten of ik nu tog naar de cardioloog moet of gewoon de dokter volgen dat ik beinvloedbare lymfeklieren heb. Ik hoop dat een van jullie me kan helpen!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Hartproblemen

Zoals je in de forum bijsluiter kan lezen, kunnen we hier niet op persoonlijke medische problemen ingaan. Zelfs als je dokter het niet bij het rechte eind zou hebben, laat je dat toch best bevestigen door een andere arts in plaats van forumbezoekers. We willen uiteraard niet dat er door verkeerd advies problemen veroorzaakt worden. Vandaar dat we je bij dit soort vragen doorverwijzen naar een deskundige, waarvoor hopelijk begrip.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 3.165

Re: Hartproblemen

Het is onmogelijk om op basis van enkel een beschrijving vast te stellen wat de oorzaak is van jouw klachten. Om deze reden en om te voorkomen dat onvoldoende deskundige mensen verkeerde adviezen geven heeft TD hier een slotje op geplaatst.

Mijn advies aan jou is om telefonisch een afspraak te maken met jouw huisarts en hierbij uit te leggen dat je hem nog een keer wilt spreken om jouw twijfels en zorgen te uiten. Jouw huisarts kan dan, indien nodig, nog wat voorbereidend werk doen zodat hij jou zo goed mogelijk kan uitleggen waarom hij tot deze diagnose komt. Neem als dat mogelijk is iemand mee naar dat consult die communicatief-vaardig en intelligent is.

Als je twijfels en/of zorgen blijft hebben dan kan je altijd nog een second opinion (diagnose van een andere huisarts) aanvragen. De patiënt heeft dat recht en jouw huisarts zal het waarschijnlijk niet erg vinden als je dat doet.

Praat er echter eerst nog eens over met jouw huisarts. Als je na dat gesprek alsnog een second opinion wilt, vraag dat dan op een beleefde manier aan de huisarts.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gesloten