Manueel energie opwekken

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Manueel energie opwekken

Betreffende een grootschalig project had ik graag advies ingewonnen: het gaat hierover.

Ik vraag me af of het mogelijk is om energie die op een manuele manier opgewekt wordt (denk daarbij aan een groep mensen die massaal draaien aan manuele gsm-opladers, lopen op een loopband, fietsen op hometrainer,...) te verzamelen of op te slaan om die opgewekte energie dan tegelijk of achteraf in een toepassing te gebruiken (verwarmen huis, constructie in werking zetten,...)

Indien dit mogelijk is had ik graag geweten hoe dit concreet in zijn werk gaat, bij wij ik best langs ga om concrete informatie in te winnen, waarmee rekening gehouden dient te worden, enz. Gelieve mij zo snel mogelijk te contacteren, mijn dank ik groot.

Vriendelijke groeten,

Kristof Mory

*knip* geen mailadressen toegestaan evenals andere persoonlijke gegevens

Re: Manueel energie opwekken

Awel, ben ik blijkbaar toch niet de enige die daar ook mee bezig is ;-)

Mensen hebben na hun werk, of na hun normale bezigheden, vaak nood aan beweging om stoom af te blazen, en doen dat vaak in een fitnesscenter, op de loopband, of een fiets.. etc.

Ik vraag me al langere tijd af, hoeveel electriciteit je eigenlijk zou kunnen opwekken als 1 man 1 uur fietst of loopt.

Hoeveel man komt er dagelijks wel niet een fitnesscenter binnen? 20, 30 man?

En dan niet te spreken over zoveel gedetineerden in gevangenissen die graag hun STOOM zouden willen kwijtgeraken, en in de meeste gevallen dit niet in de vorm van een sport gebeurd, maar eerder door mekaar op de bakkes te slagen. (om 't even grof te zeggen)

Gat in de markt, that's for sure :-)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Manueel energie opwekken

Zoals al ergens in het forum te vinden was, een man kan maar zo'n 200 Watt vermogen genereren. Dat is helemaal niet zo veel. Als het rendement van mechanisch naar electrische energie dus 100% is, dan heb je 7 man op een stationaire fiets nodig om te stofzuigen. Mensen zijn dus helemaal niet effectief in het genereren van electriciteit.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Manueel energie opwekken

Mensen zijn dus helemaal niet effectief in het genereren van electriciteit.
wél in het genereren van koolzuurgas en methaan...... pi.gif
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Manueel energie opwekken

Methaan productie werkt op volle toeren op Maandag ochtende.

pi.gif

Reageer