Organisch namaakmetaal

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Organisch namaakmetaal

Amerikaanse onderzoekers hebben organische moleculen gesynthetiseerd die zich gedragen als metaalionen. Deze zogeheten etherclosomeren zijn stabiel en gemakkelijk te maken met een redoxpotentiaal naar keuze, zo schrijven ze in Angewandte Chemie.


Lees meer... C2W
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Organisch namaakmetaal

Zolang het resulteert in een electronen-schil van vergelijkbare samenstelling zal het vergelijkbare eigenschappen hebben.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Organisch namaakmetaal

Het ogenschijnlijk verschil is natuurlijk de grote, een molecule is vaak veel groter dan een metaal atoom. Ik denk dus niet dat de schillen veel op elkaar zullen lijken?

Berichten: 12.262

Re: Organisch namaakmetaal

Ik vind het ook een wat vreemd verhaal.. dat ze zich in redoxreacties vergelijkbaar gedragen met metalen zou best kunnen, maar ik denk dat daar de oveenkomsten ook wel ophouden.


Overigens vraag ik me sowieso af wat die groepen aan de buitenkant zijn, als je het plaatje in de link zo ziet lijken het ethers met een toleengroep naar buiten gericht... maar dat zal wel niet kloppen?
Victory through technology

Reageer