Psychologisch fenomeen

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Berichten: 21

Psychologisch fenomeen

Goeiedag,

Naar aanleiding van een topic gedropt door oktagon ben ik even gaan "experimenteren".

Hij vertelde dus ( een theorie ) dat kledij invloed heeft op de aura van een mens.

Kunststoffen zouden dus een effect kunnen hebben door statische elektriciteit.

Nu ga ik dus even wat kleren uitproberen en dit ook aan vrienden vragen.

MAAR, in me gedachte denk ik dus dat er een verschil zal optreden in mijn mentale toestand.

Kan het niet zo zijn dat er geen effect is, maar dat ik het wel "voel".

Dat fenomeen treed nog wel is op bij mij. Als ik denk aan de tandarts bv. krijg ik pijn in mijn kiezen.

Of als je een thriller kijkt kan je je nog wel eens wat verbeelden.

Is er een benaming voor dit verschijnsel?
deception,,

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Psychologisch fenomeen

Misschien placebo, das iig wel als je veranderingen door je kleding (of pilletje etc) voelt, omdat je denkt dat je veranderingen door de kleding (of pilletje etc) gaat voelen, of het tandarts effect hetzelfde is weet ik eigenlijk niet.

(Mijn (kies)pijn is trouwens altijd over zodra ik bij de tandarts/dokter zit. Dus das weer t omgekeerde verhaal..)

Een triller wekt gewoon je angst op, en films over mieren bij mij de kriebels.. Dat zijn gewoon geprojecteerde emoties geloof ik, zit wel een heel pshychisch verhaal achter.. Maar dat zou ik je niet uit mn blote hoofdje kunnen vertellen.
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Psychologisch fenomeen

Kleren die invloed hebben op je aura? Klinkt niet meteen als een psychologisch onderzoeksveld.

Ik zou trouwens eerder zeggen dat je kleren een afspiegeling zijn van je psyche dan omgekeerd, de wisselwerking lijkt me niet bijzonder sterk.

Dat je pijn begint te voelen als je naar de tandarts moet, zou wel eens een nocebo-effect kunnen zijn (tegengestelde van placebo). Of gewoon een somatische uiting van je schrikreactie, de spanning moet ergens heen...

Gesloten