Reacties van mensen op frequenties

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 8

Reacties van mensen op frequenties

Ik heb laatst iets gelezen ( een wist-je-datje) dat 12 Hz je een onbedwingbare drang geeft tot een grote boodschap. En dat 1,5 Hz je zeeziek maakt.

Nu wil ik weten of het waar is en of er meer van dat soort frequenties zijn. En zo ja, zijn er ook installaties voor om die frequenties te genereren.

Ik hoor het graag.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Reacties van mensen op frequenties

ja die installaties bestaan! zo'n apparaat heet een toongenerator en is op iedere middelbare school te vinden in de natuurkundeklas. Ik weet alleen niet of je daar 1,5 Hz mee kan maken maar 12 moet wel lukken.

Dat van die grote boodschap hebben ze volgens mij weleens bij mythbusters of brainiac uitgeprobeerd. Maar had niet veel resultaat geloof ik.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Berichten: 3.165

Re: Reacties van mensen op frequenties

Het zou mij verbazen als ultrasone geluiden zulke effecten hebben.

Zo'n toongenerator kan je ook gewoon van het internet downloaden. Google op "tone generator" (met aanhalingstekens!) en je zal zonder veel moeite een gratis programmatje vinden. Wel moeten jouw speakers die geluiden kunnen produceren.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Re: Reacties van mensen op frequenties

Ok, dank jullie wel voor nu in ieder geval! :grin:

Ik zal gaan Googlen.

Berichten: 32

Re: Reacties van mensen op frequenties

Dit is eigenlijk best logisch. Want als je denkt aan een sensor zet die het om in elektrische signalen.. en dus zal het ook die frequentie aannemen.

Ook reageert elk hersengebied op zijn eigen frequentie.

Dus er zal vast wel wat doorsluizen naar bepaalde hersengebieden..

Waardoor je dus een natuurlijke drug heb.

Edit:

Ik heb hier vaker mee geexperimenteert.

En ik denk zelf dat je dit medisch kan bewijzen.

Want als ik een frequentie 34.00 hz opzet word ik intens rustig..

Waarschijnlijk zul je zelfs nog met bepaalde ritmes.. Dingen kunnen aansturen..

Hack - A - Human =p

Edit2:

http://www.vpro.nl/imode/wetenschap/newsfu...p;news=33951285

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Reacties van mensen op frequenties

Als je in een discotheek staat voel je je lichaam (vooral in de borst) meetrillen op de bastonen. Misschien dat bepaalde frequenties een uitwerking hebben op het uitscheidingsstelsel (vandaar de grote boodschap)?

Berichten: 32

Re: Reacties van mensen op frequenties

Of dat zijn gewoon hevige trillingen .. bas kan je ook voelen met je handen.

En omdat je longen zich vullen met lucht zullen daar de trillingen natuurlijk het heftigst zijn?

Maar dit "

Misschien dat bepaalde frequenties een uitwerking hebben op het uitscheidingsstelsel (vandaar de grote boodschap)?

"

Kan best kloppen, maar in je hersenen werken frequenties ook :D

Berichten: 64

Re: Reacties van mensen op frequenties

had ergens gelezen dat het in het leger gebruikt werd bij gijzelingen.

men kreeg er een gevoel bij dat ze ziek waren ofzo. (hetzelfde effect bij mythbusters, die voelden zichzelf ook een beetje raar).

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Reacties van mensen op frequenties

De frequentie van hersengolven zó storen dat je een gewenst en voorspelbaar effect bekomt, lijkt me toch niet zo eenvoudig... Is het niet zo dat alles een bepaalde frequentie heeft, waarbij het gemakkelijk meetrilt (mja, niet meteen een perfect uitleg, maar mijn kennis van natuurkunde is niet je dat)? Dan geldt dat ook voor bepaalde lichaamsdelen.

Berichten: 32

Re: Reacties van mensen op frequenties

Dit is ook geen echte natuurkunde meer dit valt onder informatiewetenschappen.

Het mensenlijk brein is ook maar een krachtige processor, en je oren zijn het makkelijkst doelwit maar die leveren de frequenties niet altijd even goed af.

Als jij nou gewoon een zenuw uit je arm weet te pakken sluit hem aan aan je pc en stuur daar je frequenties door zal je ook resultaat hebben..

Alleen hoe dichter bij het brein hoe beter het effect.

Gebruikersavatar
Berichten: 1

Re: Reacties van mensen op frequenties

R. Smit schreef:Ik heb laatst iets gelezen ( een wist-je-datje) dat 12 Hz je een onbedwingbare drang geeft tot een grote boodschap. En dat 1,5 Hz je zeeziek maakt.

Nu wil ik weten of het waar is en of er meer van dat soort frequenties zijn. En zo ja, zijn er ook installaties voor om die frequenties te genereren.

Ik hoor het graag.
Ik weet niet of hoort het bij deze topic, maar het gaat over frequency. Enorm veel onderzoek wordt uitgevoerd. Ik heb een link

indymedia.nl/nl/2004/06/19971.shtml

volgens mij gaat het ook over frequency. Electromagnetisme.Het systeem lanceert een straal elektromagnetische energie op het doel dat de huid niet dieper doordringt dan 4 millimeter. Net als een magnetron zorgt de straal ervoor dat moleculen gaan vibreren, maar deze straal werkt in een veel hogere frequentie in het elektromagnetische spectrum.

Nog 20 jaar geleden tijdens mijn studie een van docenten vertelde over psychotropische wapens, toen was nog koude oorloog.

ik weet niet of kan deze link vertrouwen, maar iemand die weet meer over frequency en electromagnetisme kan meer vertelen.

Reageer