Pirates and emperors

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Pirates and emperors

Een erg leuk informatief filmpje op YouTube

Wat is het verschil tussen een rover en een overheid? Behalve dat een machtiger is dan de andere.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Berichten: 3.165

Re: Pirates and emperors

Wat is het verschil tussen een rover en een overheid? Behalve dat een machtiger is dan de andere.
Democratische legitimatie :D

Nogal een groot en belangrijk verschil, nietwaar?
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Berichten: 12.262

Re: Pirates and emperors

Prachtig filmpje, heb er smakelijk om gelachen (en het maakt nog een punt ook)!
Democratische legitimatie
Dat wil zoveel zeggen dat je ongestoord maffia kunt spelen, zolang je maar de steun van de meerderheid van je slachtoffers beschermelingen hebt?
Victory through technology

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Pirates and emperors

Democratische legitimatie? Ik wist niet dat mensen buiten de usa mochten stemmen voor de president van de usa. Was de president van de usa eerlijk gekozen door het volk van Nicaragua? Ik denk dat een piraat ook wel de democratische legitimatie kan verkrijgen van de mensen die hij begunstigd en als ze de slachtoffers gewoon geen stemrecht geven dan is dat niet zo heel erg veel anders zou ik zeggen.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Pirates and emperors

Leuk, doch weinig zeggend. Tuurlijk, elk land heeft wel wat slechts op haar naam staan in het verleden, maar om nu alles over één kam te scheren...

Vanwege de vrolijke insteek laat ik het open, maar doe wel een dringend verzoek wel om hier geen anti-US of conspiracy-topic van te maken.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 364

Re: Pirates and emperors

In de zelfde lijn stond laatst dit op de site van de Volkskrant; stukje over despotisme.
If the Creator had said, "Let there be light" in Ankh-Morpork, he'd have gotten no further because of all the people saying "What colour?"

Berichten: 12.262

Re: Pirates and emperors

Ik denk het filmpje op zich meer anti-overheid dan anti-us is, maar dat alle voorbeelden uit de historie van de vs komen is logisch gezien de oorsprong. Als iemand zoiets in/over nederland of europa maakt zijn er vast ook genoeg voorbeelden te vinden.
Victory through technology

Reageer