Springen naar inhoud

Werkwijze stochiometrische berekeningen

• Log in om te kunnen reageren

nikske

nikske

• >250 berichten
  • 265 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 april 2007 - 13:56

hallo, in mijn vorige topic (kan je lezen) vraag ik om mijn oplossingen eens te controleren. (als je je geroepen voelt, graag) maar ik heb een probleem. soms kom ik wel de volgens mij goede oplossingen uit maar ik heb niet echt een werkwijze waar ik aan kan vasthouden, waardoor de notities er soms nogal zeer onverzorgd uitzien. ik heb ook zo geen vaste structuur. alles door elkaar. als er iemand eou kunnen zeggen hoe je aan zo een oefeningen begint , alvast bedankt dan
Etiam capillus unus habet umbram suam.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44835 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 28 april 2007 - 17:53

Fred F heeft je in het andere topic een zeer kernachtige cursus stoichiometrie gegeven:

Het is bij alle vragen een kwestie van systematisch met de eenheden omgaan. En bij chemische reacties altijd beginnen met het uitschrijven van de reactievergelijking.

In de zomervakantie gaan we overigens serieus werk maken van een microcursusje hiervoor. Dan staan de twee regeltjes van FredF in 10 pagina's tekst en voorbeelden uitgelegd :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

nikske

nikske

• >250 berichten
  • 265 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 april 2007 - 18:09

ik zie al uit naar die microcursus(overigens een gewedig idee) stoichiometrie.
een cursus waarin alles duidelijk uitgelegd staat met voorbeelden is echt wel wat ik nodig heb.

ik zie er echt al met vol spanning naar uit.
Etiam capillus unus habet umbram suam.

leen

leen

• >250 berichten
  • 288 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 april 2007 - 08:19

misschien kunnen volgende links helpen

berekenen concentraties

stoechiometrie

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures