Windturbines op de snelweg

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

Berichten: 4.546

Re: Windturbines op de snelweg

Net een paar ogen :( We hadden volgens mij laatst een discussie of ze naast de snelweg konden, dan is dit een betere oplossing.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Windturbines op de snelweg

Ik was wel benieuwd naar de kosten/opbrengst van dit concept Een van de website praat over een jaarlijks energiehoeveelheid van 9,600KwH en dat is niet erg veel.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 94

Re: Windturbines op de snelweg

Ik was wel benieuwd naar de kosten/opbrengst van dit concept Een van de website praat over een jaarlijks energiehoeveelheid van 9,600KwH en dat is niet erg veel.
Misschien zijn de kosten wel veel en veel lager. Je moet dus kijken naar de opbrengst-kostenverhouding.

Ik geloof niet in windenergie, behalve als deze gebruikt wordt voor het omzetten in energiedragers. Op wind kun je niet vertrouwen dus is niet constant genoeg voor het electriciteitsnet.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Windturbines op de snelweg

Je moet je opmerking bijschaven, je gelooft niet in windenergie als vervanger van fosiele brandstoffen.

Dat wil wind namelijk ook helemaal niet zijn, het kan echter wel meehelpen de vraag naar fosiele brandstoffen te verminderen.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Windturbines op de snelweg

..........9,600KwH en dat is niet erg veel.


Volgens de schrijver is het genoeg om zijn appartement een jaar van stroom te voorzien. Als hij nou eens zou beginnen met zijn elektriciteitsverbruik te verminderen. Het gemiddelde Nederlandse gezin komt met een derde van die hoeveelheid uit.

Bovendien twijfel ik aan zijn deskundigheid. Want waarom schrijft hij KwH in plaats van kWh?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Windturbines op de snelweg

Het concept ziet er wel netjes uit. En volgens mij als ik de tekst goed interpeteer is die 9600 kWh alleen geproduceert door turbulentie die de wagens maken. Dus als daar nog wind bijkomt kan het waarschijnlijk nog meer zijn.

Als men dit kan maken op een energievriendelijke manier en de snelweg zo volplaatsen dan zouden we best wat stroom kunnen maken, er ligt namelijk nogal wat km snelweg op aarde.

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Windturbines op de snelweg

Alles wat beweegt is een afleiding voor de bestuurder.

Dus als de regering dit toelaat dan zijn ze niet gek maar echt knettergek.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Windturbines op de snelweg

Wouw, dat ze dan auto's toelaten op de weg zeg.......

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Windturbines op de snelweg

Tja dat snap ik ook niet.....

Misschien is het autorijden ook minder saai als ze allemaal grote tv schermen naast de weg neerzetten met leuke filmpjes over autoongelukken en leuke reklames.

En het plaatsen van ingewikkelde teksten zal ook wel helpen:

Let op: Uw voorganger remt nu sterk af en U leest deze tekst... Even Apeldoorn bellen naar nummer: 06-564729434
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Windturbines op de snelweg

Als iets niet over tijd verandert, zoals een windturbine, dan kijkt men er de eerste paar dagen, week naar, en dan vergeet men het gewoon. Je kunt een windturbine slecht vergelijken met een bioscoopscherm.

Reageer