Frans recept van tiramisu

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Frans recept van tiramisu

Hey allemaal, ik moet tegen volgende week een spreekbeurt geven voor Frans (recept voorstellen). Ik heb al iets geprobeerd, maar zouden jullie het gewoon eens willen bekijken (en als er fouten moesten zijn, mij dit laten weten). Alvast bedankt.

Ingrédients pour Tiramisu:

200g de biscuits Boudoir

500g Mascarpone

1,25dl café fort

4 jaunes d’œufs

2 blancs d’œufs

100g de sucre fin

2cl d’Amaretto ou de Cognac

3 cuillerées à soupe de poudre de cacao

Disposez les biscuits Boudoir et aspergez-les avec du café. Préparez une crème au moyen des jaunes d’œufs, du sucre et de la liqueur en y ajoutant le Mascarpone. Montez en neige le blanc d’œuf et incorporez-le doucement à la crème déjà préparée. Disposez les biscuits Boudoir en alternant une couche de crème, une couche de biscuits Boudoir et en terminant par une couche de crème. Laissez reposer au frigo entre 2 et 4 heures. Saupoudrez abondamment de poudre de cacao avant de servir.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Frans recept van tiramisu

Er zitten een paar simpele foutjes in de mascarpone, de café. Wat betreft het keukenjargon, daar ben ik ook niet zo in thuis. Maar dat is vlot opgelost: vergelijk je recept maar eens met een paar vergelijkbare:

google recette tiramisu

Tja, google kan zó handig zijn........
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2

Re: Frans recept van tiramisu

Jan van de Velde schreef:Er zitten een paar simpele foutjes in de mascarpone, de café. Wat betreft het keukenjargon, daar ben ik ook niet zo in thuis. Maar dat is vlot opgelost: vergelijk je recept maar eens met een paar vergelijkbare:

google recette tiramisu

Tja, google kan zó handig zijn........
het is het recept dat mn moeder altijd gebruikt, dus het is wel degelijk een goed recept. bedankt voor te lezen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Frans recept van tiramisu

het is het recept dat m'n moeder altijd gebruikt, dus het is wel degelijk een goed recept. bedankt voor te lezen.
Ik beweerde ook niet dat je een verkeerd recept had, vol met fouten. Ik suggereerde slechts je keukenjargon te vergelijken met vergelijkbare recepten op internet. :-)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer