Eindexamen

Moderator: Rhiannon

Berichten: 55

Eindexamen

Ik start dit topic omdat ik best zenuwachtig :( ??: ben voor het examen en misschien via deze weg nog wat tips en trucs op kan doen! :(

Ik doe examen:

VWO

NT

Economie 1


Onvoldoende voor: WiskundeB12

Op het randje voor: Scheikunde12

Ik ga voor deze vakken dan ook een examentraining volgen in Delft :P

Ben nu begonnen met examenbundels maar dat gaat erg langzaam. Over 15dagen examens :? ??:

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Eindexamen

Haha, ik deed het vorig jaar en kijk er met weemoed naar terug. Leuke tijd was het :(

Beetje relaxed tentamens leren en vroeg vakantie. Nederlands, Frans, Engels hoefde je geen tijd aan te besteden want dat waren simpel(w)e(g) tekstverklaringsvragen. Wis-, schei- en natuurkunde is een kwestie van de samenvattingen en formules goed doornemen, en vooral oude tentamens maken zodat je bekend raakt met de vraagstellingen. En alleen Latijn was zwaar, daar heb ik vérreweg het meest tijd aan besteed (wat ook terugbetaald werd in een 8,9).

Achteraf zul je eraan terug denken met een glimlach: de stress die je hebt is nodig om genoeg moeite in het leerwerk te steken; je hebt echter lang niet zoveel stress dat je het verkloot (uitzonderingen daargelaten).

De beste voorbereiding is zoveel mogelijk oude tentamens maken, en goed de stof doornemen als je iets vergeten blijkt te zijn. Het belangrijkste wat je daarmee leert, is de manier van vraag en antwoord van de examenmakers te achterhalen. Je zult zien dat ieder jaar redelijk hetzelfde is, met wat accentverschillen. Zolang je die tentamens dus kunt maken, kom je ook niet voor verrassingen te staan. Maar als je ook nog eens examentraining volgt, zal het helemaal goed komen :(
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 4.546

Re: Eindexamen

Juist Phys (jaaaa nu wel je naam goed :( ), ik snap ook niet waar die stress die vele hebben (ook al staan ze gewoon goed, en hebben ze nergens moeite mee). En ja, oude tentamens maken is een goede oefening. Oude examens maken nog beter :( Dat doen we ook de hele tijd...al weken lang...ik wordt er wel een beetje gek van. Als je je vorige tentamens goed hebt gedaan dan lukt het examen écht wel, tenminste bij ons op school zijn de tentamens moeilijker dan de examens. Ik ben dus niet bang voor de examens, veel banger voor volgend jaar....
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Eindexamen

Over 2 weken is het eerste eindexamen op de HAVO al geweest. Omdat het nu steeds dichter bij komt, vraag ik me af of er hier mensen zijn met goede tips. Tips als goed leren, uitgerust naar het examen komen etc. spreken eigenlijk wel voor zich. Kent iemand goede tips? Je zou er me een groot plezier mee doen :(
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: Eindexamen

Ik zou zorgen dat je wat te drinken bij je hebt... als je hoofd dan even volloopt omdat je iets even niet weet kan je even een paar slokken van je drinken nemen en dan gaat het wel weer. Dat hielp mij in ieder geval wel een beetje....

En ik weet niet of je ook mc vragen krijgt, maar maak die in drie rondes:

1) alle makkelijke vragen

2) alle vragen die je in eerste instantie niet gelijk wist

3) alle vragen waar je geen idee van hebt

Op deze manier ga je redelijk efficiënt met je rijd om en raak je ook niet van slag omdat je het idee hebt dat je niks weet.

Verder wens ik je alvast veel succes en ik hoop dat je mooie cijfers haalt!!!!
Adde parvum parvo magnus acervus erit.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Eindexamen

Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Eindexamen

Ow... :( :P

Misschien dat een mod ze even samen wil voegen? :(
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Eindexamen

PdeJongh schreef:Ow... :( :P

Misschien dat een mod ze even samen wil voegen? :(
Tuurlijk, gebeurd :?

Aan allen die het examen moet afleggen, succes :!:
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 175

Re: Eindexamen

En aan alle die het niet hoeven af te leggen: gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: Eindexamen

En aan alle die het niet hoeven af te leggen: gefeliciteerd!
ach, die jeugdige humor na een zat avondje, waarom ook niet...

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Eindexamen

inderdaad, we zijn toch in het cafe.

Al vraag ik me af waarom een brugklasser gefeliciteerd moet worden, omdat hij geen examen hoeft af te leggen.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Eindexamen

Phys schreef:inderdaad, we zijn toch in het cafe.

Al vraag ik me af waarom een brugklasser gefeliciteerd moet worden, omdat hij geen examen hoeft af te leggen.
Dat wordt hem nog een aantal jaar bespaard :(
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 4.546

Re: Eindexamen

En die paar jaar zijn heeeel relaxed :(
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 55

Re: Eindexamen

Zo zeg dat wel....in de 1e hoef je helemaal niks te doen en in de laatste stoppen ze je hoofd vol.

Ik ben bezig met oefenen heb zojuist ook een training wiskunde achter de rug.

Berichten: 4.546

Re: Eindexamen

Valt bij mij wel mee, het enige wat we krijgen is herhalen herhalen herhalen. Ik wordt er horrendol van! Ik ben toch best bang voor volgend jaar...van Zaltbommel naar Nijmegen met de trein, nog nooit gedaan.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Reageer