R.I.P Hubble

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 13

R.I.P Hubble

Met de bekendmaking van het nieuwe budget voor NASA tekent Bush het 'doodvonnis' van de Hubble Telescoop.
Bron

geen reperaties meer voor Hubble..

erg zonde mijnsinziens.. De wetenschap heeft toch veel te danken gehad aan de Hubble telescoop (ook aan de Hubble zelf natuurlijk :shock: )

wat vinden we hier nou van? logisch omdat men al druk is met de opvolger? of hadden ze het budget beter kunnen opdelen zodat er ook nog ruimte zou zijn voor reparaties?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: R.I.P Hubble

Het schijnt ook te komen door te plannen van bush om bemande reizen naar mars te maken :shock:

Berichten: 13

Re: R.I.P Hubble

Het schijnt ook te komen door te plannen van bush om bemande reizen naar mars te maken   :shock:
ja... en door zijn 'bemande reizen naar Iraq'

als die clown nou eens minder aan oorlog uitgaf..... tsja als..als.. zo kunnen we wel door blijven gaan :?:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: R.I.P Hubble

Tja, ik was wel voorstander voor die oorlog maarja dit was niet echt discussie, maarja er word wel veel geld verkwist aan verkeerde dingen :shock:

Berichten: 13

Re: R.I.P Hubble

ze zijn trouwens al druk met de opvolger: JWST (met een 2x zo grote spiegel dan Hubble had!)

http://www.esa.int/esaSC/120370_index_0_m.html

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: R.I.P Hubble

dat is OOK wel een leuk kijkertje, idee voor in de achtertuin? :shock: ;)
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: R.I.P Hubble

wat mij betreft als die nieuwe telescoop beter en goedkoper is waarom niet de hebble vervangen?

is het jullie opgevallen dat er minder ophef is als het gaat om een IR of UV telescoop gaat

zo zijn er ook verschillende in de ruimte gezet en vervangen en toch wordt daar niet veel over verteld ;)

begrijp me hier niet verkeerd hé ook ik vindt het spijtig dat de hubble op zal houden te bestaan(wat een zin :shock: )

maar ik stel voor om de opvolger met open armen te verwelkomen :wink:

als die er teminste,komt met bush weet je nooit ;)

Berichten: 80

Re: R.I.P Hubble

Het loont nu eenmaal meer de moeite om te wachten op dat nieuwe apparaat, dan geld te blijven steken in dat toch al oude Hubble ding. We hebben interessante dingen ontdekt, het is tijd voor een nog geavanceerder middel :shock:

Berichten: 77

Re: R.I.P Hubble

het is doodzonde dat de hst uit zijn baan gehaald word met het geld wat het kost om hem te laten neerstorten kan hij ook bijna gerepareert worden. dan kan hij nog meer als nu. de nieuwe telescoop jwst is een ir telescoop dus vind ik niet goed te vergelijken met hubble.

Berichten: 656

Re: R.I.P Hubble

"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Gebruikersavatar
Berichten: 67

Re: R.I.P Hubble

kwam er zo geen next generation telescoop die rond de zon ging?veel groter natuurlijk
Sometimes life on Earth is just the same as life on Jupiter.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: R.I.P Hubble

daar zouden ze mee bezig zijn

Berichten: 375

Re: R.I.P Hubble

Het loont nu eenmaal meer de moeite om te wachten op dat nieuwe apparaat, dan geld te blijven steken in dat toch al oude Hubble ding. We hebben interessante dingen ontdekt, het is tijd voor een nog geavanceerder middel   :roll:
het probleem is dat de JWST pas in 2013 wordt gelanceerd, en dat hubbel al eerder buiten werking gaat

er is dus een gap van enkele jaren, en dat is het grote probleem

Berichten: 656

Re: R.I.P Hubble

Volgens deze link blijft de Hubble toch nog een tijdje in leven en krijgtie geen passieve euthenasie.

http://spaceflightnow.com/news/n0512/05hub...ubbleservicing/
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Reageer