Springen naar inhoud

* * * * - 3 stemmen

Cheap source of energy

• Log in om te kunnen reageren

Wien Ee

Wien Ee

• >1k berichten
  • 3133 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 mei 2007 - 08:12

Engineers have developed a unique photocatalytic cell that splits water to produce hydrogen and oxygen in water using sunlight and the power of a nanostructured catalyst.

Lees meer ... Physorg
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 02 mei 2007 - 08:27

Zou dit goedkoper en effectiever zijn dan elektriciteit maken met zonnecellen en dan waterstof produceren met die elektriciteit?
Wat ik me ook afvraag, hoe zouden ze waterstofgas en zuurstofgas scheiden?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 02 mei 2007 - 09:08

Tja, ze zeggen dat het goedkoop is, maar da's nogal relatief. Er staan geen getallen bij...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8790 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 mei 2007 - 15:16

Zou dit goedkoper en effectiever zijn dan elektriciteit maken met zonnecellen en dan waterstof produceren met die elektriciteit?
Wat ik me ook afvraag, hoe zouden ze waterstofgas en zuurstofgas scheiden?

In potentie is dit veel effectiever dan eerst electriciteit maken en dan water electrolyseren.

Voor zover ik begrepen heb, is de 'truc' achter dit soort techniek dat fotonen uit zonlicht via het een of andere materiaal direct energie leveren voor het splitsen van water. Dit is echter ook meteen de moeilijkheid, aangezien de bindingsenergie van O-H in water zo'n 5 electronvolt is, terwijl zichtbaar licht in de orde van 1.5 tot 3.5 eV per foton draagt. Er zijn dus materialen nodig die energie van tenminste 2 fotonen samen/tegelijk kunnen gebruiken om 1 binding te splitsen.
Victory through technology

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 mei 2007 - 19:48

Blijf ik me afvragen hoe je waterstofgas uit zo'n ding haalt ipv knalgas.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures