CPU vraagje

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

CPU vraagje

Weet iemand met welke Intel pentium processor ik mijn AMD athlon XP 3000+ 2150 mhz, kan vergelijken, qua prestaties e.d.? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: CPU vraagje

Ik denk met een PIV 2.5GHz, maar AMD en Pentium zijn niet makkelijk met elkaar te vergelijking omdat ieder zijn eigen pluspunten heeft.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 115

Re: CPU vraagje

Kijk eens op www.hardware.info : Daar zul je na enig zoeken een test van je processor of een vergelijkbare terugvinden, en vaak zitten er dan grafieken bij waarin je kunt zien op welke punten welke processor goed scoort in vergelijking met andere cpu's. Houd rekening met enige vertekening want sommige testprogramma's zijn geoptimaliseerd voor merkgebonden processorfuncties: maar over het algemeen zul je er een aardige vergelijking mee kunnen maken.
aha!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: CPU vraagje

Jort heeft gelijk. Bedenk echter goed hoe je de resultaten wit interpreteren. Klakkeloos lezen hoe het er staat, of wil je de gegevens toepassen op hetgene waar jij de pc's voor ozu gebruiken. want vaak geven ze ook een overal eindscore, die helemaal niet zo hoeft te zijn voor de betreffende punten waarvoor jij een pc gebruikt.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 266

Re: CPU vraagje

waarschijnlijk idd met een pentium 2.4 ghz. kijk eens op http://www23.tomshardware.com/cpu.html?mod...l2=212&chart=63

tom vergelijkt hier de meeste hedendaagse cpu'tjes in verschillende tests (games / progs / multitasking)

gr. Richel
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Reageer