Springen naar inhoud

Gemiddelde waarde


  • Log in om te kunnen reageren

#1

jhnbk

    jhnbk


  • >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 mei 2007 - 11:11

gisteren vroeg ik mij dit af
men heeft deze ellipsLaTeX beschouw nu twee punten LaTeX & LaTeX op de ellips,
wat is dan de gemiddelde opp van de driehoek LaTeX

'k heb gepoogd een oplossing te vinden, maar ik kom 0 uit

Veranderd door jhnbk, 04 mei 2007 - 11:11

Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

kotje

    kotje


  • >1k berichten
  • 3330 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 04 mei 2007 - 11:35

De betekenis van je vraag ontgaat mij.
Als men de poolc÷rdinaten van LaTeX kent kan men de oppervlakte van de gevraagde driehoek berekenen met formule goniometrie. Maar de gemiddelde waarde?
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

#3

jhnbk

    jhnbk


  • >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 mei 2007 - 11:49

P1 doorloopt alle posities terwijl P2 hetzelfde doet
dan krijg ik voor de opp een functie met 2 variablen, maar kan ik daarvan de gemiddelde waarde vinden

sorry, vraag slecht gesteld
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

#4

kotje

    kotje


  • >1k berichten
  • 3330 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 04 mei 2007 - 12:18

Misschien even die functie met 2 veranderlijken opschrijven?
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

#5

jhnbk

    jhnbk


  • >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 mei 2007 - 12:28

ok ik beschouw nu even enkel de bovenkant van de ellips anders wordt het vrij ingewikkeld

LaTeX
LaTeX
dan kom ik op een trapezium - 2 driehoekjes

voor het trapezium LaTeX
de driehoeken LaTeX & LaTeX

dan is LaTeX met LaTeX
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

#6

kotje

    kotje


  • >1k berichten
  • 3330 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 04 mei 2007 - 16:58

Ik zou de oppervlakte van de driehoek met hoekpunten LaTeX berekenen met de de formule LaTeX .Hoe ge nu de gemiddelde waarde gaat berekenen van die driehoeken als 0<a,b<pi dat is nog wat anders.Jouw manier met dat trapezium zie ik niet goed zitten.
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

#7

*_gast_PeterPan_*

  • Gast

Geplaatst op 05 mei 2007 - 07:55

Dat hangt af van de manier waarop die 2 punten op de ellips worden gegenereerd. Zomaar enkele manieren:
Manier 1: We tekenen ad random een snijlijn door de ellips.
Manier 2: We kiezen ad random 2 punten binnen de ellips en tekenen een lijn door die punten en genereren zo 2 random punten op de ellips.
Manier 3: We nemen een vast punt A op de ellips en teken er ad random een lijn door heen voor een tweede snijpunt.
Tot slot integreren we over alle punten A en delen door de omtrek.
enz. enz.

Al deze manieren geven een ander antwoord.
Overigens, dit soort problemen zijn uiterst complex.

Zie hier voor een leerzaam voorbeeld.

Veranderd door PeterPan, 05 mei 2007 - 07:59


#8

EvilBro

    EvilBro


  • >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 mei 2007 - 08:55

Dat hangt af van de manier waarop die 2 punten op de ellips worden gegenereerd.

Ik denk dat de oorspronkelijke poster het gemiddelde oppervlak van alle mogelijke driehoeken 'op' de ellips wil weten. Volgens mij is het dan niet relevant hoe je de punten kiest (er even vanuit gaande dat zeggen "we zitten in LaTeX " niet beschouwd wordt als punten kiezen). Ik denk dan ook dat het antwoord LaTeX is.

#9

jhnbk

    jhnbk


  • >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 mei 2007 - 08:56

@PeterPan: zo bedoel ik het eigenlijk (manier 3), is dit dan mogelijk
@Kotje: aan die formule heb ik niet gedacht

@EvilBro: ik denk ook niet dat dat uit maakt, maar op de 2 andere manieren hebje de mogelijkheden meerdere malen

hoe kom je op LaTeX is dat in de veronderstelling dat P1 alle posities doorloopt, waarbij voor elke positie P2 hetzelfde doet?

Veranderd door jhnbk, 05 mei 2007 - 09:00

Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

#10

*_gast_PeterPan_*

  • Gast

Geplaatst op 05 mei 2007 - 09:05

@EvilBro: ik denk ook niet dat dat uit maakt, maar op de 2 andere manieren heb je de mogelijkheden meerdere malen

Ik weet vrijwel zeker dat dat wat uit maakt.
Zie nogmaals hier voor het standaardvoorbeeld.

#11

jhnbk

    jhnbk


  • >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 mei 2007 - 09:06

ok PeterPan, je hebt me overtuigd, dus ga ik de vraag herformuleren

... P1 alle posities doorloopt, waarbij voor elke positie van P1 P2 hetzelfde doet
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

#12

EvilBro

    EvilBro


  • >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 mei 2007 - 09:35

hoe kom je op LaTeX

is dat in de veronderstelling dat P1 alle posities doorloopt, waarbij voor elke positie P2 hetzelfde doet?

Ja. Was dat niet wat je in gedachte had?

#13

*_gast_PeterPan_*

  • Gast

Geplaatst op 05 mei 2007 - 09:54

ok PeterPan, je hebt me overtuigd, dus ga ik de vraag herformuleren

... P1 alle posities doorloopt, waarbij voor elke positie van P1 P2 hetzelfde doet

Een oplossing kun je op je buik schrijven. Dit zijn zeer ingewikkelde problemen.
De meeste van dit soort problemen beperken zich tot cirkels en regelmatige veelhoeken.
De oplossingen zijn dan vaak hoogstandjes.

#14

jhnbk

    jhnbk


  • >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 mei 2007 - 10:02

ok, als jullie zeggen dat het niet lukt dan lukt het niet :wink:
jammer
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

#15

*_gast_PeterPan_*

  • Gast

Geplaatst op 05 mei 2007 - 10:18

Een aardige eigenschap: De kansdichtheidsfunctie voor de afstand van twee random punten binnen een cirkel met straal R is
LaTeX

Toepassingen zijn vaak medisch (celbiologie).

Een beter te behappen probleempje is het volgende:
Je laat een punt LaTeX over de ellips lopen. Een punt LaTeX bevindt zich constant op afstand 1 van punt LaTeX en ligt altijd op de x-as. LaTeX voor alle t.
De lijnstukjes van lengte 1 zijn raaklijnen aan een kromme. Wat is de vergelijking van die kromme?

Veranderd door PeterPan, 05 mei 2007 - 10:19






0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures