Springen naar inhoud

Anti mos

• Log in om te kunnen reageren

Chanelle

Chanelle

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 mei 2007 - 11:55

Hoi! Ik moet voor scheikunde een taak maken over het bepalen van het gehalte ijzersulfaat in anti-mos product, nu hebben we hierbij enkele vraagjes gekregen die ik niet opgelost krijg nl.:

1. op het etiket van het anti-mos product staat : bevat 54% watervrij ijzersulfaat. waarom staat de term watervrij erbij?
2. Op het etiket staat volgende waarschuwing: anti-mos nooit toepassen op tegels, breukstenen. wat zou er gebeuren als je het toch toepast op stenen?

Als iemand me zou kunnen helpen..
xxxx

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ToonB

ToonB

• >250 berichten
  • 817 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 mei 2007 - 13:15

Het ijzersulfaat in de ontmosser is Fe(II)-Sulfaat. oftwel FeSO4

Dit ijzersulfaat kan ook voorkomen met een watermantel. Dit zijn watermoleculen die rond het ijzersulfaat molecule gaan zitten, en zoals het woord zegt een mantel gaan vormen van watermoleculen. Als dit gebeurt noteren we dit met een punt tussen de watermoleculen en het ijzersulfaat molecule

bv. FeSO4∑4H2O
Dit wilt dus zeggen dat er rond iedere FeSO4 molecule in deze stof, 4 H20 moleculen zitten
Een ander voorbeeld is het copercomplex dat blauw is. Als men verwarmt, en dus de mantel van watermoleculen doet verdampen, zal de stof wit-grijs worden.

Op de tegels vermoed ik roestplekken of dergelijke, geen onderbouwde antwoorden welliswaar. Best even ander antwoord afwachten.
"Beep...beep...beep...beep"
~Sputnik I

Chanelle

Chanelle

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 mei 2007 - 13:18

Okť dankjewel, maar wat heeft dat dan als gevolg dat er watermoleculen rond het ijzersulfaatmolecule zitten? Dat het dus niet meer tegen het mos gaat reageren?
xxxx

ToonB

ToonB

• >250 berichten
  • 817 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 mei 2007 - 13:37

Watermantels kunnen verantwoordelijk zijn voor verschillen in chemisch en fysisch gedrag... maar ik zou niet weten of het ijzersulfaat molecule zijn werking tegen mos verliest als het een watermantel krijgt.
"Beep...beep...beep...beep"
~Sputnik I

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44865 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 mei 2007 - 17:47

aanbevolen literatuur:
http://ecb.jrc.it/cl...ironsulfate.doc
http://ecb.jrc.it/cl..._Fe_sulfate.doc
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Pharma

Pharma

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 januari 2012 - 20:01

Hoi! Ik moet voor scheikunde een taak maken over het bepalen van het gehalte ijzersulfaat in anti-mos product, nu hebben we hierbij enkele vraagjes gekregen die ik niet opgelost krijg nl.:

1. op het etiket van het anti-mos product staat : bevat 54% watervrij ijzersulfaat. waarom staat de term watervrij erbij?
2. Op het etiket staat volgende waarschuwing: anti-mos nooit toepassen op tegels, breukstenen. wat zou er gebeuren als je het toch toepast op stenen?

Als iemand me zou kunnen helpen..
xxxx

Hey
zou je mij misschien kunnen zeggen hoe je dit labo hebt uitgevoerd?
bv: Werkwijze, materiaal,hypothese, besluit...

dankje :)

( ps ik weet nog niet juist hoe dit forum werkt)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures