[telefoon] 'onbekend' blokkeren

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 201

[telefoon] 'onbekend' blokkeren

Hallo,

Ik word dus echt al meer dan drie maanden elke keer gebeld met onbekend en dan wordt er opgehangen. Nu vroeg ik me eigelijk wel af of ik op een manier in kon stellen dat onbekende nummers mij niet mogen bellen. Van nummer veranderen weet ik niet hoe dat moet, lijkt me duur...

Grtz
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: [telefoon] 'onbekend' blokkeren

Ik wil al jaren een telefoon die mensen in mijn adresboek overeenkomstig de instellingen doorverbind met mij (als ik niet al bezet ben) of een antwoordapparaat met een specifiek bericht terwijl het onbekende nummers (een geheimzinnige nummers) doorverbind met een standaard antwoordapparaat.

Strikt genomen behoort een telefoon eigenlijk niet eens over te gaan. Als ik aanwezig ben wil ik niet gestoord worden omdat ik bezig ben en als ik afwezig ben heeft het geen zin....
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: [telefoon] 'onbekend' blokkeren

@qrnlk: Voor jou lijkt de oplossing me simpel, je kan je telefoon uittrekken en je GSM uitzetten :(

@Rammelslakje: Als het om een GSM gaat, zal je er de handleiding even bij moeten nemen. De meeste toestellingen hebben de mogelijkheid om alleen nummers uit het adresboek toe te laten je te bellen, of iets dergelijks. Ik raad je aan ook eens naar je provider te stappen, zij kunnen het nummer meestal wél opsporen en er dan desgewenst iets aan doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: [telefoon] 'onbekend' blokkeren

Ik word dus echt al meer dan drie maanden elke keer gebeld met onbekend en dan wordt er opgehangen.
Onbekend als in, jij kent 'em niet? Of wordt het nummer gewoon niet weergegeven?

Als je een tijdje helemaal geen telefoontjes meer opneemt van nummers die je niet kent of die niet worden weergegeven, dan is de lol er toch ook snel af lijkt me?
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Re: [telefoon] 'onbekend' blokkeren

Zoiets dacht ik ook alleen 't schijnt nog lollig te zijn... Maarja ik wil m'n telefoon 's nachts gewoon aanlaten voor noodgevallen o.i.d. Geen zin dat ik hem uitzet voor die lolbroeken en dat ik dan belangrijke gesprekken mis. Maar ik zou eens proberen mijn provider te contacteren en anders m'n telefoon instellingen bekijken. Tnx iig

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: [telefoon] 'onbekend' blokkeren

Heb dat ook gehad. Naar belgacom gebeld, mijn telefoonlijn een maand lang laten aftappen (hebben ze speciale goedkeuring voor nodig) en dan hebben ze het bedrijf dat ons altijd faxen stuurde gecontacteerd.
???

Reageer