Springen naar inhoud

Calvincyclus

• Log in om te kunnen reageren

JB

JB

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 mei 2007 - 14:53

Hallo,

ik vroeg me af of de donkerreactie ook in caroteno´den kan opgaan? Of geldt dit enkel voor chloroplasten??

En: bij dieren wordt de citroenzuurcyclus via oxaalacetaat en zo via fosfoenolpyrodruivenzuur gekoppeld met de gluconeogenese.

Hoe zit dit bij planten? Kan fosfoenolpyrodruivenzuur in de donkerreactie verbruikt worden?

Dank bij voorbaat!

Hallo,

ik vroeg me af of de donkerreactie ook in caroteno´den kan opgaan? Of geldt dit enkel voor chloroplasten??

En: bij dieren wordt de citroenzuurcyclus via oxaalacetaat en zo via fosfoenolpyrodruivenzuur gekoppeld met de gluconeogenese.

Hoe zit dit bij planten? Kan fosfoenolpyrodruivenzuur in de donkerreactie verbruikt worden?

Dank bij voorbaat!

ik bedoelde dus chlorofyl ipv chloroplast, en blijkbaar kan enkel chlorofyl A energie genereren (http://atheneumveurn...omzettingen.doc). dus rest enkel de 2e vraag nog :(

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

spyhunter

spyhunter

• >25 berichten
  • 55 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 mei 2007 - 20:30

ik dacht dat Calvincyclus alleen plaats kan vinden in de chloroplasten van planten. Maar ik weet niet veel van bio af.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures