Springen naar inhoud

Gentechnologie: amplificatie van dna

• Log in om te kunnen reageren

zwitterion

zwitterion

• >100 berichten
  • 108 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 mei 2007 - 17:42

Als je louter als doel hebt DNA te amplificeren(vermeerderen), dan kun je toch zowel PCR(Polymerase Chain Reaction) gebruiken als een bacteriecultuur opgroeien waarin je te amplificeren DNA werd getransformeerd. Op basis waarvan kies je dan welke methode je gaat gebruiken. Ik veronderstel dat repliceren in vitro nog steeds beter en efficiŽnter omdat je daar al onmiddelijk de juiste omstandigheden en eiwitten ter beschikking hebt, klopt dat?
Everything is chemistry.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bas

Bas

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 mei 2007 - 22:25

PCR gebruik je om een specifiek DNA-fragment te vermeerderen door de juiste primerset te gebruiken. Wil je een compleet plasmide vermeerderen dan gebruik je getransformeerde bacteriecultures.

Veranderd door Bas, 08 mei 2007 - 22:25

Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 mei 2007 - 17:03

In een plasmide kan je onder goede omstandigheden langere fragmenten kwijt dan je met PCR betrouwbaar kan vermeerderen. Ook wil PCR niet altijd lukken (soms zonder duidelijke reden) en dan kan je alternatieven proberen. Dat kan inhouden dat je je fragment in een plasmide zet en in een bacterie transformeert.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 mei 2007 - 17:11

En als A en B beiden niet aan je verwachtingen voldoen dan zou je (mits je een plasmide hebt) het roling circle model kunnen bekijken.
"Meep meep meep." Beaker

zwitterion

zwitterion

• >100 berichten
  • 108 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2007 - 15:17

Dankjewel, nu kan ik volgen, heb het voor mijzelf eens op papier getekend. In mijn cursus zat er geen figuur bij, drm was ik 'n beetje in de war.
Everything is chemistry.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures