Springen naar inhoud

[maatschappijleer] multiculturele samenleving

• Log in om te kunnen reageren

jan_heijnis

jan_heijnis

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2007 - 08:44

ik heb al heel lang gezocht op internet en ik heb van alles gelezen over de Nederlandse multiculturele samenleving, maar ik kan nergens echt goed uitgebreid vinden wat nou eigenlijk een multiculturele samenleving inhoud. ik weet wel dat het een samenleving is waarin meerdere groepen van verschillende etnische en culturele achtergrond voorkomen maar verder kan ik hier niks over vinden. kan iemand mij helpen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

qrnlk

qrnlk

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 10 mei 2007 - 09:01

Definieer de termen...

Wat is een samenleving? Wat maakt het een samenleving ipv een willekeurige verzameling groepen en/of individuen?
Wat is een "etnische en culturele achtergrond"? Hoe verhoud zich dit tot objectief waarneembare verschillen? In welke mate is dit subjectief hoe men de eigen identiteit ervaart? Op welke manier verhoud identiteit zich tot het begrip samenleving? Kan men meerdere identiteiten hebben? Wat als de samenlevings-identeit conflicteert met de culturele, ethnische of persoonlijke identiteit?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets Steve Jobs

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures