Liefde op het eerste gezicht

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 107

Liefde op het eerste gezicht

Ten eerste - mijn excuses dat ik het in dit sub-forum plaats, maar ik weet eerlijk gezegd niet waar ik het anders zou moeten neerzetten. Zou een moderator het in het geschikte subforum willen plaatsen?

Beste members,

Laatst op een verjaardag heb ik met een jongen een gesprek gehad over liefde op het eerste gezicht. Hij zei dat het iets te maken had met bepaalde geurtjes die je zelf niet bewust noteert, maar die je hersenen wel opnemen -- voor de rest heb ik het niet echt kunnen volgen aangezien die nogal door bleef ratelen.

Weet iemand hoe 't zit, en zoja, kan diegene het me dan uitleggen?

Alvast bedankt,

Ascension.
This old world still looks the same.

Re: Liefde op het eerste gezicht

hij had het vast over Feromonen, daar kan je vast een heeeeleboel over googelen, anders op zn engels: feromones

Berichten: 954

Re: Liefde op het eerste gezicht

...voor de rest heb ik het niet echt kunnen volgen aangezien die nogal door bleef ratelen...
Mijn vraag is: was het bij jullie liefde op het eerste gezicht?

:(

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Liefde op het eerste gezicht

Je zal vast heel wat onzin vinden over feromonen, en veel mensen geloven er erg sterk in dat deze een belangrijke rol spelen, maar ik dacht dat er helemaal geen wetenschappelijke consensus over was. Als ze nog een rol spelen, is dat in heel geringe mate. Ik vraag me trouwens af hoeveel effect ze hebben als je deodorant gebruikt, en je staat op een feestje waar het een beetje druk is, eventueel rokerig, etc.

Berichten: 954

Re: Liefde op het eerste gezicht

Je zal vast heel wat onzin vinden over feromonen, en veel mensen geloven er erg sterk in dat deze een belangrijke rol spelen, maar ik dacht dat er helemaal geen wetenschappelijke consensus over was. Als ze nog een rol spelen, is dat in heel geringe mate. Ik vraag me trouwens af hoeveel effect ze hebben als je deodorant gebruikt, en je staat op een feestje waar het een beetje druk is, eventueel rokerig, etc.


Dat verklaart meteen waarom mensen na zo'n feestje zo vaak spijt hebben :(

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Liefde op het eerste gezicht

Alcohol had NOTHING to do with it! :(

Het lag allemaal aan de geurvervuiling!

Berichten: 4.502

Re: Liefde op het eerste gezicht

Liefde op het eerste gezicht lijkt me meer iets van visuele indrukken dan geur,dus je ziet iets wat in zijn totaliteit heel aangenaam overkomt;in dit geval wrs een vrouw (of voor een homo een gelijk geslacht!)

Berichten: 1.780

Re: Liefde op het eerste gezicht

Hij zei dat het iets te maken had met bepaalde geurtjes die je zelf niet bewust noteert, maar die je hersenen wel opnemen
Het schijnt dat Napoleon zijn Josephine altijd een paar dagen van te voren liet weten wanneer hij weer thuis kwam, opdat zij zich dan tot zijn komst niet meer zou wassen. Kennelijk waren de onbewuste feromonen Napoleon iets té subtiel.

Overigens was het bij mij bij het aanschouwen van mijn hartelap liefde op het aller, allereerste gezicht en op een afstand dat er nog absoluut niets te ruiken viel, zelfs niet die gore shaglucht die er toen nog dampend vanaf sloeg.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Liefde op het eerste gezicht

Er is tot nu toe geen bewijs dat de detectie van feromonen door geuren kan worden beinvloedt (positief, dan wel negatief). Tevens is het niet exact duidelijk in welke mate mensen beinvloedt worden door feromonen.

Even voor de duidelijkheid: feromonen is niet hetzelfde als geur! Hoewel het beiden via je neus wordt waargenomen, zijn 2 aparte organen hiervoor verantwoordelijk, ieder met zijn eigen specifieke functie.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer