Betekenis citaat robert lembke

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 34

Betekenis citaat robert lembke

Deze zei: "Een bril is de overwinning van de nieuwsgierigheid op de ijdelheid."

Een tijdje ben ik al op zoek naar de betekenis van deze citaat. Het is me niet duidelijk genoeg. Heeft iemand enig idee wat het moraal achter deze citaat is?
"Free your mind"

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Betekenis citaat robert lembke

Ik ken de context niet, maar ik zou zeggen: de bril laat lezen toe voor mensen met slechte ogen, die daarvoor wel een opoffering moeten doen, in die zin dat men zou kunnen stellen dat een bril het gelaat ontsiert (al ben ik het daar niet mee eens).

Berichten: 34

Re: Betekenis citaat robert lembke

Nee ik ben het daar ook niet mee eens. Brillen geeft voornamelijk het mannelijke geslacht een variatie aan uiterlijk. Eigenlijk kan het mannelijke geslacht vele 'vermommingen' aannemen. Het ligt er maar net aan hoe je het aanpakt en dit is voor mij aangenaam.
"Free your mind"

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Betekenis citaat robert lembke

Gezien leven en werk van Lembke zou ik er niet veel meer achter zoeken dan die ijdelheid liever niet met bril gezien te worden afgezet tegen de nieuwsgierigheid over wat er in de wereld rondom ons gebeurt. Een leesbril is tevens een teken van een zekere leeftijd die velen van ons liever ontkennen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer