Springen naar inhoud

Bls - reanimatie

• Log in om te kunnen reageren

chloŽke

chloŽke

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 mei 2007 - 14:41

Woensdag heb ik praktijktest van Reanimeren. We doen dat op zo'n poppen waar ze een aparaat aanhangen waarop de docent kan zien of je genoeg hartmassage gegeven hebt en of je genoeg volume ingeademt hebt.
Nu is mijn vraag eigenlijk hoe je weet wanneer je 600 ŗ 700 ml hebt ingeademt. Want soms gaf die pop aan dat ik teveel geblazen heb, dus boven de 1000ml en soms te weinig, onder de 600ml.

Alvast bedankt
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

sanderp

sanderp

• >25 berichten
  • 96 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 mei 2007 - 19:40

600 ŗ 700 ml is plus minus de hoeveelheid lucht die je in en uit ademt tijdens de normale ademhaling. Een normale hoeveelheid uitademen is dus voldoende.

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 mei 2007 - 00:08

Woensdag heb ik praktijktest van Reanimeren. We doen dat op zo'n poppen waar ze een aparaat aanhangen waarop de docent kan zien of je genoeg hartmassage gegeven hebt en of je genoeg volume ingeademt hebt.
Nu is mijn vraag eigenlijk hoe je weet wanneer je 600 ŗ 700 ml hebt ingeademt? Want soms gaf die pop aan dat ik teveel geblazen heb, dus boven de 1000ml en soms te weinig, onder de 600ml.

Je moet zo veel lucht blazen dat de 'borstkas' lichtjes omhoogkomt, niet meer en niet minder.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures